וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: העברת הכספים להתנחלויות - פרובוקציה

9.5.2001 / 6:52

דורשת הסברים מישראל על הפירסומים בדבר העברת מיליארד וחצי שקלים לבנייה בהתנחלויות; לשכת רה"מ: "מדובר בפיתוח תשתיות"; בן עמי: ישראל הסכימה לפנות למעלה ממאה התנחלויות

מחלקת המדינה האמריקאית דורשת מישראל הסברים בעקבות הידיעות על החלטת ראש הממשלה אריאל שרון, להעביר מיליארד וחצי שקלים לבנייה בהתנחלויות.

"פעילות כזו עלולה לגרום להצתה נוספת של האלימות שכבר קיימת באזור. אנו נשאל את ישראל מדוע החליטה להעביר עוד כספים לבנייה בהתנחלויות בתקופה כזו" אמר דובר מחלקת המדינה האמריקאית, פיליפ רייקר.

רייקר הגדיר את ההחלטה כ"פרובוקציה" של ישראל והוסיף כי בנייה בהתנחלויות רק "מוסיפה עוד שמן למדורה".

האמריקאים החליטו לפנות לישראל בעקבות הפרסום לפיו שרון החליט להעביר מיליארד שקלים וחצי לבנייה והרחבת ישובים בשטחים. מקורות דיפלומטים בוושינגטון ציינו כי נושא ההתנחלויות עלול להזיק קשות ליחסי ישראל ארה"ב במיוחד לאחר שיתקבל רשמית דו"ח מיטשל הקורא להפסקה מידיית של ההתנחלויות.

בלשכת ראש הממשלה טענו כי הכסף אינו מיועד לבניית התנחלויות חדשות אלא לפיתוח תשתיות קיימות בהן.

בן עמי: ההתנחלויות - מקור כל הבעיה

ישראל הסכימה לפנות את כל ההתנחלויות ברצועת עזה ו-100 מתוך 145 התנחלויות ביהודה ושומרון, כך גילה שר החוץ לשעבר, שלמה בן עמי, בהרצאה שנשא בבריסל. העיתון מעריב מפרסם הבוקר את הדברים, אך בן עמי מכחיש אותם נמרצות.

על פי מעריב, מתרשומות של הדברים שנשא בן עמי בפני המרכז היהודי חילוני בבריסל, הוא אמר כי "ההתנחלויות הן מקור כל הבעיה. לא יהיה שלום מבלי שנוותר על כל ההתנחלויות, נחזיר את השטחים ונחלק את ירושלים". על בעיית הפליטים הפלסטינים אמר בן עמי כי אי אפשר להשוות אותם ליהודי עדות המזרח, שעזבו את ארצות ערב מרצונם. "אי אפשר להשוות ביניהם לבין הפלסטינים שגורשו מאדמתם, חלקם מתוך אי הבנה", אמר.

בתגובה לפירסום אמר בן עמי כי "זהו מקרה קלאסי של הוצאת דברים מהקשרם". בן עמי מציין בתגובתו כי על פי תוכנית קלינטון, ישראל היתה אמורה לפנות כ-95 אחוזים מהשטחים ולכן כמאה התנחלויות היו מוצאות עצמן מחוץ לשטחי ישראל, אך לא דובר על פירוקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully