וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייחקרו מינויים פוליטיים של דני נוה

30.8.2004 / 6:38

על פי טענות שהגיעו לנציבות שירות המדינה, במשרד הבריאות מכהן מנהל אחד "שאינו יודע קרוא וכתוב" ואחר "שאיש אינו יודע מה הוא עושה במשרד"

נציבות שירות המדינה תחקור חשדות למינויים פוליטיים במשרדי הבריאות, הרווחה והחקלאות. בגלי צה"ל דווח כי לנציבות הגיעו ידיעות ששר הבריאות, דני נוה, מתגמל חברי מרכז התומכים בו במשרות במשרדו ובבתי החולים. בין השאר דווח על מנהל בכיר במשרד ש"אינו יודע קרוא וכתוב" ועל אחר ש"איש אינו יודע מה הוא עושה במשרד, מלבד להסתובב במסדרונות עם הטלפון הנייד החדיש שלו".

יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין, הביע אתמול תקווה, כי דו"ח מבקר המדינה ישמש נקודת סיום לנוהג, וכי "מהיום והלאה לא יקום ולא יהיה אשר היה". ח"כ ריבלין גם אמר כי השר לביטחון פנים, צחי הנגבי - שהיועץ המשפטי לממשלה אמור להחליט בעניין המינויים הפוליטיים שביצע כשר לאיכות הסביבה - איננו הראשון למנות אנשי שלומו לתפקידים במשרדי הממשלה וכי מדובר בתופעה נפוצה. "השר הנגבי איננו היחיד שידו היתה במינויים פוליטיים (...) אם היו בודקים את המינויים השונים במשרדי הממשלה היו מוצאים מידות שוות אצל רבים מהשרים לדורותיהם", אמר ריבלין. הוא הביע תקווה שדו"ח המבקר ישמש כקו פרשת המים אשר ממנו והלאה "איש בחטאו יישפט".

ריבלין קרא לא לפתוח בחקירה פלילית נגד הנגבי, ואמר כי "הוא לא היחיד בדורו". לדבריו, "גם בממשלה הנוכחית יש שרים כמוהו ולא ייתכן כי הוא יישא את עוון כולם".

ב"הארץ" דווח כי גורמים משפטיים הביעו אתמול מורת רוח מדבריו אלה של יו"ר הכנסת. לדבריהם, אין בעובדה כי מדובר בנורמה קלוקלת כדי להכשיר את מעשיו של השר הנגבי, וכי מהעובדות שנחשפו בדבריו של יו"ר הכנסת עולה כי יש מקום לפתוח בחקירה גם נגד שרים נוספים".

בגלי צה"ל דווח כי שר המשפטים לשעבר, דן מרידור, אמר כי היה מצפה מיו"ר הכנסת לדברים אחרים ולא לגונן על שרים שסרחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully