וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקוחה של YES הגישה תביעה בביהמ"ש המחוזי על סך 177 מיליון שקל

רוני קורן-דינר

8.5.2001 / 16:11

מבקשת להכיר בתביעה כייצוגית; טוענת שהחברה פירסמה פרסומים מטעים והפרה את חוק הגנת הצרכן

לקוחה של YES, ד"ר אילנה ירון, הגישה הבוקר תביעה בבית המשפט המחוזי בת"א נגד חברת הלוויין; התובעת טוענת כי חויבה לשלם עבור ערוצים שלא בחרה בהם בשל פרסומים מטעים מצד YES, וכן שהחברה הפרה לכאורה את החוק להגנת הצרכן. סכום התביעה: 177 מיליון שקל.

ד"ר ירון, באמצעות בא כוחה, עו"ד שמעון שטיין, הגישה במקביל בקשה להכיר בתביעה כתביעה ייצוגית. ד"ר ירון, יועצת ארגונית במקצועה, טוענת שהוצע לה להתחבר לשירותי הלוויין לחודשיים ללא תשלום ולצפות בכל הערוצים באופן חופשי, דרך מבצע של מועדון הלקוחות Life Style של ישראכרט.

המבצע היה בחודש אוגוסט, כחודש בלבד לאחר עליית שידורי הלוויין לאוויר. ירון טוענת שמעולם לא קיבלה את החודשיים חינם, וכן כותבת שגם בתום תקופת המבצע חויבה לשלם בעד חבילות ערוצים, ולא התאפשר לה לשלם רק עבור ערוצים שבחרה בהם.

עוד טוענת ד"ר ירון שנאמר לה שמיד עם החיבור תוכל לצפות בכ-80 ערוצים, בעוד שבפועל רק כמחצית מהם היו פעילים בשלב ההתחלתי של השירות. סעיפים אלה ונוספים, מהווים לכאורה הפרה של החוק להגנת הצרכן.

התובעת טוענת עוד כי חברת הלוויין גורמת בפרסומיה לכך שמנויים רבים אינם יודעים כלל על האופציה לבחור חבילות מוזלות ומשלמים את המחיר המקסימלי (ירון מעריכה שמדובר בכ-50% מהמנויים), ובכך מחייבת את הציבור בשירות שלא הוזמן על ידם.

ד"ר ירון כותבת בתביעתה כי לאחר סיום המבצע ביקשה מחברת הלוויין להתנתק מהשירות ולחברה על חשבון YES בחזרה לרשת הכבלים, אולם לא נענתה. במקביל, המשיכה לשלם 190 שקל מדי חודש על המנוי, ולטענתה לא התאפשר לה לבחור את חבילות הערוצים בעצמה. ירון מעריכה את הנזק האישי שנגרם לה ב-1,600 שקל.

באשר לבקשה להכיר בתביעה כתביעה ייצוגית, ירון מחלקת את המנויים לשלוש קבוצות: ההטעיה הכללית בפרסומים מקיפה להערכתה כ-150 אלף מנויים (לחברת הלוויין 130 אלף מנויים נכון לעכשיו -ר.ק), ולהם מגיע פיצוי של כ-50% עבור התקופה שבין אוגוסט 2000ועד מאי 2001 בשל כמות הערוצים שקיבלו בפועל - סה"כ כ-113.4 מיליון שקל; ההטעיה הספציפית לגבי חברי מועדון Life Stile מקיפה להערכתה כ-25 אלף מנויים שהצטרפו דרך מועדון זה, שלכאורה לא קיבלו חודשיים צפייה חינם כפי שהובטח להם, ויש לפצותם בכ-23.6 מיליון שקל; קבוצה נוספת של מנויים מקופחים היא אותם אנשים שלטענת ירון משלמים עבור החבילה המקסימלית מבלי שבחרו בה, תוך ניצול אי עמידתם על זכויותיהם, ויש לפצותם ב-40 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully