וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלייר: יש בנו רעב לניצחון

8.5.2001 / 14:07

היום יפתח ראש ממשלת בריטניה את מערכת הבחירות; בארבעת השבועות הקרובים תנסה מפלגת הלייבור השלטת לשכנע את הציבור שלא מחליפים סוס מנצח; השמרנים רוצים גם הם להיכנס לאורווה

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, יפתח היום את מערכת הבחירות הכלליות בארצו. הוא יבקר את המלכה בארמון בקינגהאם ויבקש ממנה לאשר את יום הבחירות, שיחול ב-7 ביוני, ולפזר את הפרלמנט.

בניגוד לנוהג המסורתי, עשוי בלייר לצאת בהכרזה הרשמית על פתיחת מערכת הבחירות בארוע ציבורי רב משתתפים בלונדון, ולא במעונו הרשמי ברחוב דאונינג.

בארבעת השבועות שנותרו עד הבחירות, ינסו המפלגות המתמודדות לקבוע את סדר היום הציבורי. הקמפיין של מפלגת הלייבור השלטת יתמקד בענייני פנים ובמרכזם שיפור השירות הציבורי.

"אנו נציב בעדיפות עליונה את הרפורמה וההשקעות בתחום התעבורה, בתי החולים ובתי הספר", אמר שר הבריאות בממשלת בלייר, אלאן מיבורן, שהוסיף: "הבוחר יצטרך להחליט אם הוא רוצה שהמדינה תצעד קדימה, או שמא תחזור לימי הקיצוצים והפיחותים. אנו נתייחס לבחירות ברצינות רבה, ולא ניקח אף קול כמובן מאליו".

בישיבה מקדימה לפתיחת הקמפיין, אמר ראש הממשלה בלייר לחברי הקבינט: "תשכחו מהמדגמים והפרשנים. זה הולך להיות קרב צמוד וקשוח בהרבה ממה שזה נראה". עוד הוסיף בלייר במהלך שיחת המוטיבציה: "עלינו להראות לציבור שיש בנו רעב לניצחון, לא בשל הרצון להישאר בעמדת כוח, אלא כי יש לנו מטרה".

מנהיג מפלגת השמרנים, וויליאם הייג, הכריז כי למרות הפיגור הגדול בסקרים, הקמפיין של השמרנים יהיה מאסיבי מאי פעם, וכי הוא מאמין בנצחון מפלגתו. "ממשלת הלייבור לא מבקשת קדנציה נוספת. היא בעצם מבקשת הזדמנות נוספת, וכל אזרח צריך לחשוב אם הוא יכול להרשות לעצמו לתת להם את ההזדמנות הנוספת הזו", אמר הייג.

השמרנים ינסו להכניס לסדר היום של מערכת הבחירות את ההסתייגות מההשתלבות הבריטית בשוק האירופי ובמיוחד מהחלת השימוש במטבע האירופי האחיד, היורו. במפלגה סבורים כי דעת הקהל בנושא קרובה לעמדתם וכי הוצאת הקמפיין אל מחוץ לגבולות הטיפול בענייני פנים בלבד, ישחק לטובתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully