וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ספינת הפלות" עושה דרכה לפורטוגל

24.8.2004 / 10:53

קבוצת "נשים על הגלים", המפעילה את הספינה השנויה במחלוקת, תבצע בלב הים הפלות לנשים מפורטוגל, בה אסור להפיל. כל 5 דקות מתה בעולם אשה שמבצעת הפלה בלתי חוקית

"ספינת הפלות" הולנדית עומדת להגיע לפורטוגל, בה אסורות ההפלות על פי חוק. חברות הקבוצה שמפעילה את הספינה, "נשים על הגלים", אמרו כי במהלך העגינה בפורטוגל הן יעניקו ייעוץ על תכנון המשפחה. כאשר יפליגו ללב הים הן יבצעו הפלות שאינן מצריכות ניתוח. בשנים האחרונות עוררה הספינה זעם רב בהפלגותיה לאירלנד ולפולין, שם היא אף זכתה למטח של עגבניות וביצים מידיהם של מפגינים משולהבים.

בפורטוגל אסורות ההפלות, למעט במקרים יוצאי דופן המצריכים את אישורו של בית המשפט. "יש טאבו איום ונורא נגד הפלות בפורטוגל ואנחנו מקווים ששהייתנו שם תעורר מחדש את הדיון בנושא", אמרה לסוכנות הידיעות הצרפתית ד"ר רבקה גומפרטס, הרופאה שייסדה בשנת 1999 את "נשים על הגלים".

בספינה של "נשים על הגלים", שהוסבה לקליניקה גניקולוגית צפה, פועלות רופאה כללית, רופאה גניקולוגית ואחות. בשישה השבועות הראשונים של ההיריון מספקת הספינה לנשים גלולות מזרזות הפלה, בתנאי שהספינה נמצאת במים הטריטוריאליים הבינלאומיים, שם חל על הספינה החוק ההולנדי שמתיר את ההליך הרפואי.

"נשים על הגלים" אומרות כי בכל חמש דקות מתה אישה ברחבי העולם, בגלל הפלות בלתי חוקיות שמבצעים אנשים שאינם מוכשרים לכך. משרד הבריאות הפורטוגלי מסר, כי בשנה שעברה מתו במדינה חמש נשים שביצעו הפלה בסודיות. הגניקולוגית על ספינת ההפלות, ד"ר גונילה קלייברדה, אמרה כי היא צופה הפגנות כאשר הספינה תגיע לפורטוגל, בה "הכנסיה הקתולית עדיין חזקה מאוד".

"נשים על הגלים" נמצאת בעיצומו של מאבק משפטי עם ממשלת הולנד, בשאלה אם מותר להן לבצע הפלות בשלושה החודשים הראשונים של ההיריון. ממשלת המרכז-ימין מסרבת לספק אישור שכזה, כל עוד הספינה במרחק של 25 ק"מ או פחות מהבירה ההולנדית האג. הטיעון של הממשלה הוא שיש צורך להיות בקרבת בית חולים למקרה של סיבוכים. הקבוצה ערערה על ההחלטה והכרעה צפויה להתקבל בתוך שלושה חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully