וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלה חלוקת כדורי הלוגול באזור דימונה

8.8.2004 / 17:11

ביבנה ובערד לא מחולקים הכדורים, בעקבות התנגדות ראשי הערים. כל אזרח יקבל חפיסה בת 5 טבליות. פתרון נמצא גם למשפחות שיתרחבו בשנים הקרובות

חיילי פיקוד העורף החלו בחלוקת גלולות "לוגול" בישובים הקרובים אל הכור הגרעיני בדימונה. החיילים מחלקים את הכדורים בשכונה הדרומית של דימונה, ובימים הקרובים יחולקו הכדורים בשאר חלקי העיר, וכן בירוחם ובישובי הבדואים.

ביבנה, הנמצאת בסמוך לכור בשורק, לא מחלקים את הגלולות. ראש העיר, צבי גוב ארי, המתנגד לשיטות החלוקה, נפגש לפני כשבועיים עם סגן שר הביטחון, זאב בוים, ועם צמרת פיקוד העורף, ואמר כי החלוקה אינה מעשית. גוב ארי הוסיף כי הוא מבקש שיסבירו לתושבים היכן להניח את הגלולות ומה יקרה אם ישכחו היכן הניחו אותן בעוד כשנה.

כתב "הארץ", ניר חסון, מוסיף:

החלוקה תתבצע בכל יום בשבועיים הקרובים בין השעות 16:00 ל-20:00. את הכדורים יחלקו חיילי פיקוד העורף. כל משפחה תקבל יחד עם ערכת הטבליות גם איגרת המסבירה על מטרת החלוקה, וכיצד יש לשמור על הטבליות. האיגרת מופצת בעברית, אנגלית, רוסית, אמהרית וערבית. בפיקוד העורף קראו לאזרחים שלא לפתוח את האריזות, ולא ליטול את הכדורים מבלי שתינתן לכך הוראה מפורשת.

כל אזרח יקבל מפיקוד העורף חפיסה ובה 5 טבליות לוגול. בחבילות יחולקו כמה טבליות נוספות למקרה של הרחבת המשפחה. "על פי החישובים שביצענו, הטבליות שאנו מחלקים מותאמות לגודל המשפחות בעוד חמש שנים", אמר גורם בכיר בפיקוד העורף.

בשלב הראשון יחולקו הכדורים בדימונה, ירוחם, ערערה, כסייפה והכפרים הלא מוכרים: אל הוואשלה, אבו-קרינאת, אל-עזזמה ואחרים.

בשלב השני, שיחל בעוד מספר שבועות, יחולקו הכדורים גם בערד וביישובי ים המלח והערבה - נווה זוהר, חצבה, נאות הכיכר, עידן ותמר. החלוקה בערד וביבנה מתעכבת, בין היתר, בשל התנגדותו של ראש עיריית ערד, מוטי בריל, לחלוקת הכדורים. בריל, לשעבר מהנדס בקמ"ג, אומר כי מהכרותו האישית את הכור אין שום צורך בחלוקת הלוגול. לדעתו החלוקה גם תגרום לפגיעה תדמיתית קשה בערד.

בפיקוד העורף לא היו מרוצים מתוצאות התרגילים

חפיסות כדורים יחולקו גם למוסדות ציבור, בתי ספר, בתי מלון ומפעלים. "למעשה לכל אזרח תהיה טבליה נוספת שתחכה לו במקום אחר, זאת על מנת למנוע מקרה בו תהיה תקלה בכור בבוקר ולתושבים לא תהיה גישה לכדורים", אומרים בפיקוד העורף. בעוד שבוע ייפתחו גם בשאר היישובים תחנות חלוקה שיספקו שירות למשפחות בהן לא היה אדם מבוגר בבית בעת החלוקה.

ביישובים הבדואים יחולקו הגלולות בידי חיילים בדואים, אשר חלקם גויסו במיוחד למטרה זו לשירות מילואים. בערערה, על פי בקשת ראש המועצה, תתקיים החלוקה בתחנות חלוקה מרכזיות ולא בבתים.

בסוף חודש יוני אישרה הממשלה את חלוקת כדורי הלוגול. פיקוד העורף החליט על חלוקת הכדורים לאחר שלפני מספר חודשים התקיים תרגיל חירום שבו דימו מצב הדורש חלוקה מיידית של הכדורים. אנשי הפיקוד לא היו שבעי רצון מהתוצאות ולכן הוחלט לחלק כבר עתה את הכדורים לאוכלוסייה, כפי שנעשה במקומות אחרים בעולם.

לאחר ההחלטה אמר ראש עיריית דימונה, מאיר כהן: "כשנודע לי על הכוונה פניתי לפיקוד העורף ולאנשי הקמ"ג. שאלתי מה הדחיפות והאם קרה משהו, כולם הבטיחו לי שאין שום דבר חדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully