וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזה סוף דרכו ואיזה נעליים

רחביה ברמן

5.8.2004 / 13:04

רחביה ברמן מסביר שהסיפורים בספר החדש כבר ישנים, שהם כנראה לא נכונים, שהקבוצה שדוחפת אותם מפוקפקת ושאפילו הציבור האמריקאי לא ייפול בפח

נו, קראתם על הספר החדש שמתיימר לחשוף את האמת על ג'ון קרי? אין צורך להתרגש יותר מדי. הטענות הכלולות בספר ישנות, רובן המכריע מפוקפקות והקבוצה שדוחפת אותם מפוקפקת עוד יותר. רוב הסיכויים הם שאפילו הציבור האמריקאי, שלפעמים מתנהג בטמטום לא מצוי, יקלוט שמדובר במסע הכפשה שקוף ויתעלם באלגנטיות. אמנם, קרי צפוי לאבד כמה קולות של אנשים שיתרשמו מהסיפורים, אבל אלה צפויים לדעתי להתקזז מול קולות שדווקא יתווספו למועמד הדמוקרטי, מתוך תחושת מיאוס נוכח הטריקים המלוכלכים שמנסים לעשות לו.

בואו נבחן את הנושא: קודם כל, מתוך כל האנשים שמצוטטים בספר הזה (ושמשתתפים כבר מספר חודשים במאמץ להכפיש את קרי), רק אחד שירת עם קרי בפועל. האחרים, כמו מפקד סירת המקלע שהובא להחליף את קרי בפיקוד (ולכן כמובן לא שירת יחד איתו) מוכרים סיפורים מיד שנייה ושלישית. עובדה זו עומדת בניגוד בולט לכעשרים ותיקי וייטנאם, ששירתו יחד עם קרי והתגייסו, ללא תמורה כלשהי, לסייע לו במסע הבחירות שלו. "חבורת האחים" של קרי מלווה אותו לכל מקום, והם היו על הבמה לפני הנאום שלו בוועידה. אחד מהם גם נאם שם.

דבר שני, עצם הטענה כאילו קרי זכה במדליות שלו בחאווה פשוט לא עומדת במבחן השכל הישר. בניגוד ליריבו בבחירות, קרי לא היה מקושר פוליטית בעת שירותו הצבאי. הוא אמנם בא ממשפחה מיוחסת, אבל מענף די מרושש באותה משפחה, ולכן לא היתה לו יכולת למשוך בחוטים כדי לקבל צל"שים ומדליות ללא סיבה.

בנוגע לסיפור על שריפת הכפר – קרי בעצמו הודה, בעת עדותו בקונגרס ב-1971, שביצע פעולות לא חוקיות, כדי להדגיש שהמצבים הבלתי אפשריים שיוצרת המלחמה הם שגורמים לפשעי מלחמה (נשמע מוכר?). בכל מקרה, שריפת כפר נטוש ושחיטת כמה בעלי חיים זה אמנם לא יפה, אבל במלחמה (ובמיוחד מלחמה כמו וייטנאם) קורים דברים גרועים בהרבה. לא על זה ייפול קרי.

ועכשיו בואו נבחן את המניעים של מפיצי הספר. הקבוצה, המכונה "ותיקי סירות מקלע למען האמת", ממומנת בנדיבות על ידי מיליארדר קיצוני מטקסס, הנמנה על גדולי התורמים של הנשיא בוש. בקמפיין קרי מגנים בחריפות את "הטקטיקטות הנמוכות" הללו, ומשווים אותן ל"חשיפות" הסנסציוניות של שוטרי הדרכים מארקנסו על ביל קלינטון, שהוכחו כשקרים (ובכל זאת עדיין מסתובבות במחוזות הרשת ההזויים יותר).

בקיצור, יכול להיות כמובן שאני טועה, אבל אני מוכן לשים כסף טוב שהסיפור הזה לא יעשה הרבה רעש, כי על כל חייל שראה את קרי בחטף ומוכן להעיד לרעתו, יש אחד שקרי הציל את חייו ומוכן להעיד לטובתו, ועוד שניים ששירתו איתו שבועות שלמים ועוסקים כיום בקידום מועמדותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully