וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף דרכו הפוליטית של קרי?

מישל דורושינסקי

5.8.2004 / 12:14

מישל דורושינסקי מספר על ספר חדש, שאם הפרטים שבו יתבררו כנכונים, בוש יכול לתכנן מעכשיו את הקדנציה השנייה שלו

ג'ון קרי בקושי הספיק ליהנות מהשיפור בתדמיתו הציבורית, בעקבות ועידת המפלגה הדמוקרטית, וכבר נוחתת עליו צרה חדשה. מדובר בספר שעומד לצאת לאור באמצע החודש ושמו הלא מחמיא, בלשון המעטה הוא: UNFIT FOR COMMAND (לא מתאים לפיקוד). הספר עתיד, לפי מפרסמיו המפוקפקים משהו, לנתץ את אמינותו של קרי ולהציגו כשקרן, כחייל אכזר וכמי שלא ראוי היה לקבל ולו מדליה אחת (מתוך חמש שיש לו) על פעילותו במלחמת וייטנאם. בספר נטען ששתיים משלוש הפציעות עליהן קיבל את "לב הארגמן" נגרמו על ידי קרי עצמו, שכל שלוש הפציעות לא דרשו אפילו שעה אחת בבית החולים, שאחד הצל"שים שלו מקורו בדיווח שקרי, שהוא שרף כפר וייטנאמי נטוש ושחט את בעלי החיים שבו ועוד כהנה וכהנה. לטענת מחבריו, הטענות מתבססות על "עדי ראייה".

לדעת החתום מעלה, במידה והעובדות לא יתנפצו לרסיסים, יהיה קשה מאוד לקרי לצאת ממה שעל פניו נראה כסיפור שיביא לסוף דרכו הפוליטית. הטענה כי מפרסמי הספר הם קבוצה תמהונית מטקסס הניצבת בחוד החנית לבחירתו של בוש (ומתוקצבת על ידי תורם בכיר וקיצוני של הנשיא) עלולה שלא להועיל ביותר למראה הקדימון המצולם לספר ובו מעידים ותיקי קרבות מווייטנאם במילים קשות ונחרצות כי הוא שקרן, לא ראוי לאמון וכי אין לסמוך על מילה מדבריו.

אתר ה"דראדג' ריפורט" המפורסם בהזדרזותו לעלות עם כל סיפור עסיסי, ובכך שאינו בוחל באמצעים ובאימות לפני ריצה עם אייטמים, לקח את הסיפור ככותרת ראשית. משמעותה של כותרת ראשית פוליטית באתר היא קריטית מהסיבה שפרסומו העיקרי של ה"דראדג'" בא לו מסיפור חשיפת פרשת מוניקה לוינסקי שכמעט וזרקה את קלינטון מהבית הלבן. הציבור האמריקאי, שאינו מעורב יתר על המידה במה שקורה בארצו ובחוסר הבנתו באמינות אתרי חדשות מסוימים – עלול לצאת מנקודת הנחה כי המידע בנוגע לקרי אמין לחלוטין בדיוק כפי שהיה בפרשת לווינסקי ולשכוח כמה עשרות כותרות שגוועו מהסיבה שכלל לא היו נכונות, כדוגמת פרשת המתמחה של קרי שלא הייתה ולא נבראה.

כמי שמכיר את האומה האמריקאית, הם מסוגלים למחול על דברים רבים: כומר שסרח, נשיא שנהנה ממין מזדמן בחדר הסגלגל, מושל קליפורני שיש ספקות לגבי התנהגותו כלפי נשים, ושורה ארוכה של אישים שסרחו במידה זו או אחרת, וייטנאם הייתה תמיד הנקודה הכואבת ביותר שכל קשר שלילי אליה זכתה להדים חסרי תקדים. המלחמה המיותרת הזו עדיין כואבת לאמריקאים במידה כזו שהצגת הגיבורים שבה כנמרים של נייר עלולה להפילם בשדה הקרב הפוליטי.

השאלה הנשאלת כיום היא כיצד יחלץ ג'ון קרי את עצמו מהתסבוכת האחרונה, והאם העובדות המגולמות בספר הן באמת עורבא פרח או שיהיו המסמרים בארון הבחירות של המועמד היחיד שמאיים על ג'ורג' בוש. בכל מקרה ברור לחלוטין שכל שמועה, תמונה, או לחישה רכילותית משפיעה עמוקות על הקרב לנשיאות ויש לצוותי המתמודדים אין סוף עבודה בהדיפת והרחקת הרפש מהמועמד שלהם. מה שבטוח, משעמם לא יהיה השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully