וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: "לא נכניס שינויים ביוזמה המצרית-ירדנית"

6.5.2001 / 18:50

שר החוץ המצרי, עמרו מוסא, דחה למעשה את הסתייגויות ישראל ליוזמה וקבע: "שינוי היוזמה פירושו שינוי בבסיס לשלום"; ישראל התנגדה בעיקר לסעיף לגבי המו"מ להסדר הקבע

מצרים, דוחה הערב למעשה את ההסתיגויות שהגישה ישראל ליוזמה המצרית ירדנית להפסקת האלימות וחידוש המו"מ. שר החוץ המצרי, עמרו מוסא, אמר כי "הנקודות הבסיסיות ביוזמה אינן ניתנות לשינוי משום שכל שינוי פירושו פגיעה בסיס השלום".

מוסא הוסיף כי היוזמה חשובה ביותר כדי להפסיק את מעגל האלימות בין ישראל לפלסטינים. הפלסטינים הודיעו כי יקבלו את היוזמה במלואה.
שר החוץ, שמעון פרס נפגש בשבוע שעבר עם המצרים והירדנים והביא להם את עמדת ישראל לגבי היוזמה. ישראל התנגדה בתשובתה לעקרונות ביוזמה על פיהם תופסק לחלוטין הבנייה בהתנחלויות ולסעיף הקובע שהמו"מ להסדר הקבע יחודש ויושלם בתוך שנה וחצי.

נשיא מצרים מובארק ועבדאללה מלך ירדן שוחחו היום בעקבות ההסתייגויות שהגישה ישראל והחליטו שהיוזמה לא תשונה.
ראש הממשלה, אריאל שרון, העביר לשניים באמצעות פרס אגרת בה התחייב להקלות כלכליות על הפלסטינים בתמורה לירידה באלימות בנסיון להגיע להפקת אש.

פגישה חשאית בין פייסל חוסייני, עמי איילון ועודד ערן בארה"ב

פגישה חשאית התקיימה לאחרונה בין מחזיק תיק ירושלים ברשות הפלסטינית, פייסל חוסייני, לבין ראש השב"כ לשעבר, עמי איילון ועודד ערן, שהיה חבר בצוות המו"מ הישראלי בתקופת ברק, ועדיין עובד במשרד החוץ.

הפגישה שנערכה בכנס באוניברסיטת הרווארד בארצות הברית, נסובה סביב עתיד ירושלים. השיחות הן שיחות המשך לשיחות שניהל יוסי ביילין עם חוסייני בתקופת ממשלת העבודה. הצדדים גם דנו במצב המו"מ ובדרכים לחידושו. ערן סירב להגיב לפרסומים, את תגובתו של איילון לא ניתן היה להשיג.

ראש הממשלה, אריאל שרון, הבהיר היום כי עמדת ועדת מיטשל בנוגע להתנחלויות סותרת את ההסכמים הקיימים עם הפלסטינים לפיהם הסוגיה הזו תידון במסגרת הדיונים על הסדר הקבע. שרון אמר בישיבת הממשלה כי ישראל תביע אי הסכמה גם בעניין מסקנות הדו"ח על פעילות צה"ל מאז פרוץ אינתיפאדת אל אקצה. ראש הממשלה אמר לשרים שישראל מצרה על שוועדת מיטשל נמנעה מלהכריע בשאלה בסיסית: מי אחראי לפרוץ המהומות.

הממונה על תיק ההסברה ברשות הפלסטינית, יאסר עבד ראבו, אמר היום כי ההנהגה הפלסטינית מקבלת בחיוב את ממצאי דו"ח ועדת מיטשל. במסיבת עיתונאים ברמאללה אמר עבד ראבו כי הממצאים אמנם אינם שלמים מבחינת הפלסטינים, אך הם יכולים לספק לצדדים מוצא מהמשבר הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully