וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: שוב התקפה של כלבי דינגו, הפעם על תיירות בריטיות

6.5.2001 / 14:58

בשבוע שעבר מת ילד בן תשע ואחיו נפצע אנושות, בהתקפה של כלבי דינגו; הרשויות מחסלות את הכלבים, האבוריג'נים מתנגדים; לטענתם, התיירים הם שגורמים לסכנה, כשהם מאכילים את הכלבים

שבוע בלבד לאחר שתינוק שוסף למוות על ידי שני כלבי דינגו באי האוסטרלי פרייז'ר, תקף אתמול כלב מסוג זה שני תרמילאיות בריטיות.

שתי הנשים הותקפו ביום חמישי בקמפינג באי פרייז'ר, במדינת קווינסלנד. הן ספגו חבטות ושריטות ולא נזקקו לטיפול רפואי. הדינגו נורה על ידי שומר הפארק.

לפחות 28 כלבי דינגו ניקטלו לאחר שקלינטון גייג', ילד אוסטרלי בן תשע, הותקף למוות על ידי כלבי דינגו. אחיו בן השבע נפצע אנושות.

אחת התיירות שהותקפו, קתרינה, נפגעה ברגליה ובישבנה, לאחר שנפלה כשהדינגו רדף אחריה. לדבריה, הכל התרחש כל כך מהר עד שהיא לא ראתה את הדינגו מזנק לעברה. "אני אפילו לא יודעת מאיפה הוא הגיע", אמרה התיירת.

המבצע לחיסול כלבי הדינגו נמשך, למרות התנגדות האבוריג'נים, תושביו המקוריים של האי. בית המשפט הפדרלי של אוסטרליה דחה את תביעתם להפסיק את חיסול כלבי הפרא. מצד שני, נשקלת האפשרות להטיל קנס בגובה 1,500 דולרים אוסטרלים (780 דולרים אמריקאים) על כל תייר שיתעקש משום מה להאכיל דינגו.

תושבים מקומיים אמרו שהתיירים הם שיוצרים את הסכנה, בכך שהם מאכילים את הדינגו וגורמים להם לאבד את הפחד הטבוע בהם מפני בני אדם.

בתוך כך נמשך החיפוש אחר תייר בריטי שנעדר באי מזה למעלה מחודש. דיוויד ג'והן איסון, מנהל חברה לציוד רפואי, לא הצטרף אל קבוצתו כמתוכנן ב-29 במרץ. המשטרה מוסרת כי אין לה כל סיבה להאמין שהנעדר הותקף על ידי כלבי דינגו.

פרייז'ר בלי דינגו - כמו אפריקה בלי אריות

הריגתו של קלינטון גייג' בידי כלבי הדינגו העלתה לדיון את שאלת האיזון בין הטבע לציביליזציה באוסטרליה. היבשת היא אחד המקומות האחרונים בכדור הארץ בו ניתן עדיין לראות את הטבע הפראי, אולם המחיר עלול להיות כבד.

תשעה מתוך עשרת הנחשים הארסיים בעולם הם אוסטרלים, כך גם העכבישים המסוכנים הקטלניים ביותר. בצפון היבשת חיים תניני המים מלוחים, שעשויים להגיע לאורך של שבעה מטרים. החופים הצפוניים סגורים למשך חצי שנה בגלל מדוזות שהרעל שלהן עלול להרוג ילדים המתרחצים קרוב לחוף. לסיום - שלוש מתוך עשר ההתקפות הקטלניות של כרישים בשנה האחרונה היו באוסטרליה.

"אנשים צריכים להיות מודעים לסכנות, אבל אלוהים יעזור לנו אם נהפוך את המדינה לסטרילית עד כדי כך שאנשים לא ירצו לבוא לכאן", אמר ג'ון מורס, מנהל מועצת התיירות של המדינה.

ברבע הראשון של שנת 2001 ביקרו באוסטרליה 1.3 מיליון תיירים, והכניסו לקופת המדינה 141 מיליון דולר. קווינסלנד, שבתחומה נמצא האי פרייז'ר, הוא אחד מאתרי התיירות המובילים.

כ-160 כלבי דינגו חיים באי. "להוציא את הדינגו מפרייז'ר זה כמו להוציא את האריות מאפריקה", אומר ג'ון סינקלייר, חבר בקבוצת המגינים של האי. לדבריו, הסיכויים להיפגע מדינגו קטנים מאוד, ההתקפה בשבוע שעבר היא השנייה בסך הכל מאז החלו הרשומות. "אי אפשר לארח 300 אלף תיירים בשנה ולא לצפות לנשיכות ועקיצות מצד חיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully