וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגישה חשאית בין פייסל חוסייני, עמי איילון ועודד ערן בארה"ב

6.5.2001 / 13:53

השלושה דנו בעתיד ירושלים; השיחה - בהמשך לדיון בממשלת ברק; נשיא מצרים ומלך ירדן דנו בהסתייגויות ישראל מההצעה המצרית-ירדנית; ההנהגה הפלסטינית מקבלת בחיוב את דו"ח ועדת מיטשל

פגישה חשאית התקיימה לאחרונה בין מחזיק תיק ירושלים ברשות הפלסטינית, פייסל חוסייני, לבין ראש השב"כ לשעבר, עמי איילון ועודד ערן, שהיה חבר בצוות המו"מ הישראלי בתקופת ברק, ועדיין עובד במשרד החוץ.

הפגישה שנערכה בכנס באוניברסיטת הרווארד בארצות הברית, נסובה סביב עתיד ירושלים. השיחות הן שיחות המשך לשיחות שניהל יוסי ביילין עם חוסייני בתקופת ממשלת העבודה. הצדדים גם דנו במצב המו"מ ובדרכים לחידושו. ערן סירב להגיב לפרסומים, את תגובתו של איילון לא ניתן היה להשיג.

ראש הממשלה, אריאל שרון, הבהיר היום כי עמדת ועדת מיטשל בנוגע להתנחלויות סותרת את ההסכמים הקיימים עם הפלסטינים לפיהם הסוגיה הזו תידון במסגרת הדיונים על הסדר הקבע. שרון אמר בישיבת הממשלה כי ישראל תביע אי הסכמה גם בעניין מסקנות הדו"ח על פעילות צה"ל מאז פרוץ אינתיפאדת אל אקצה. ראש הממשלה אמר לשרים שישראל מצרה על שוועדת מיטשל נמנעה מלהכריע בשאלה בסיסית: מי אחראי לפרוץ המהומות.

הממונה על תיק ההסברה ברשות הפלסטינית, יאסר עבד ראבו, אמר היום כי ההנהגה הפלסטינית מקבלת בחיוב את ממצאי דו"ח ועדת מיטשל. במסיבת עיתונאים ברמאללה אמר עבד ראבו כי הממצאים אמנם אינם שלמים מבחינת הפלסטינים, אך הם יכולים לספק לצדדים מוצא מהמשבר הנוכחי.

פאוול: מעורבות עמוקה ביחסים בין ישראל והפלסטינים

יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, נפגש בצהריים בעזה עם שליח האיחוד האירופי לתהליך השלום, מיגל מורטינוס. השניים דנים במסקנות דו"ח ועדת מיטשל ובקריאתו של ערפאת לכינוס פיסגה בשארם, שתדון בדרכים ליישום המסקנות.

ואילו שר החוץ של ארצות הברית, קולין פאוול, אמר כי הנשיא, ג'ורג' בוש, והוא מעורבים מעורבות עמוקה במאמצים לצמצם את האלימות בין ישראל לפלסטינים ולהגביר את האמון בין הצדדים. לדברי פאוול, הנשיא בוש לא יפנה עורף למזרח התיכון משום שהסיכון גדול מדי. כדוגמא לקשר ההדוק אמר פאוול כי הוא נוהג לשוחח בטלפון עם שרון וערפאת מדי כמה ימים. הוא הוסיף וציין כי ארצות הברית מנסה לשכנע את ישראל להקל את ההגבלות שהטילה על הפלסטינים בתחום המסחר והעבודה בתחומה.

פאוול הדגיש כי ארצו פועלת בשיתוף פעולה עם ישראל, הפלסטינים, מצרים וירדן במטרה לגבש הצעה לחידוש המו"מ. בשארם א-שייח' נפגשו בצהריים הנשיא המצרי, חוסני מובארק, ומלך ירדן, עבדאללה, במטרה למצוא פתרון למאבק בין ישראל לפלסטינים. כך הודיע גורם בכיר במצרים. השניים דנו שוב בהצעה המצרית-ירדנית ובהסתייגויות הישראליות להצעה. השר לשעבר יוסי ביילין, נפגש אף הוא עם השליח האירופי והביע תקווה שהנשיא האמריקאי ימליץ על קיום ועידת שארם שניה שתדון במסקנות הדו"ח שגיבשה ועדת מיטשל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully