וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רמדיה" תשלם מיליונים לנפגעי תחליף החלב

1.8.2004 / 7:12

חברת "הומנה" הגרמנית הגיעה לסיכום עם רמדיה, לפיו משפחות התינוקות שנפגעו מהתחליף יפוצו ב-70-100 מיליון שקלים

חברת היינץ-רמדיה וחברת הומנה הגרמנית הגיעו בסוף השבוע להסכם לפיו הומנה היא זו שתהיה אחראית לפצות את נפגעי "פרשת רמדיה". בערוץ 2 נחשף אמש כי הפיצויים שיוצעו למשפחות הם בסכום כולל של 70 עד מאה מיליון שקלים. בסוף השנה שעברה מתו שלושה תינוקות ו-15 נפגעו לאחר שאכלו מתחליף החלב הצימחי של רמדיה, בו נתגלה מחסור בויטמין B1.

לפי הדיווח, החברה הגרמנית וחברת רמדיה הישראלית כבר פתחו במשא ומתן עם פרקליטי המשפחות בניסיון לשכנעם לחתום על הסכם הפיצויים. חלק מן המשפחות עדיין אינן מודעות להסדר המוצע. עורך דינן של מספר מהמשפחות הנפגעות, אלי זהר, הביע שביעות רצונו מן ההצעה. זהר הוסיף כי הוא מצפה שבעקבות ההסדר תישא רמדיה במלוא האחריות ותגיע עם המשפחות לסיכום סופי.

"אף אחד לא משלם על נזקים בצורה שכזאת"

כתבי "הארץ" אמיר הלמר, סיון קלינגבייל ורן רזניק, מוסיפים:

הפרשה החלה לאחר שבתחילת נובמבר שנה שעברה התגלה כי שלושה תינוקות שסבלו מפגיעה מוחית קשה, אכלו תחליף צמחי של רמדיה. בעקבות כך קרא משרד הבריאות לציבור להפסיק השימוש במוצר. בבדיקות שנערכו התגלה כי בתחליף חסר ויטמין B1, זאת בניגוד לכיתוב על האריזה. לאחר כמה ימים הודיע חברת הומנה הגרמנית, המייצרת את המוצרים עבור רמדיה, כי חלה טעות אנוש שהובילה למחסור בוויטמין. הורי הילדים שנפגעו הגישו תביעה נגד רמדיה ונגד משרד הבריאות.

ברמדיה מקווים כי ההסכם עם הומנה יציג את החברה בעיני הציבור כמי שלקחה אחריות על הפגיעה בתינוקות. החברה, שאיבדה נתחי שוק בתחום תחליפי החלב ונתפסת אצל חלק גדול מציבור ההורים כחברה שיש להמנע מלהשתמש במוצריה, תנסה לשווק ולהגדיל את נתח השוק שלה בתחום תחליפי החלב והדייסות על ידי יצירת תדמית של מי שדואגת לנפגעים והעברת האחריות להומנה.

לדברי דובר רמדיה, "הומנה הבינה שהיא צריכה לשאת בכל האחריות על מה שקרה. מבחינתנו דולר הוא אחריות על הנזק. אף חברה בישראל לא הודיעה כתפיסת עולם שהיא מוכנה לשלם כדי שהמשפחות לא יצטרכו לסבול את הסבל של הליכה לבתי משפט. אנחנו רואים בזה נטילת אחריות. אף אחד בעולם הזה לא מכניס יד לכיס ומשלם על נזקים בצורה שכזאת".

לפני חודש הגיעו חברת היינץ-רמדיה וחברת הביטוח אליהו להסכם גישור, שלפיו תעביר אליהו להיינץ-רמדיה מיליון דולר - מלוא שווי פוליסת הביטוח של רמדיה באליהו. מרמדיה נמסר אז כי 100 אלף הדולר שעברו לחברה ישמשו לכיסוי סכומי הפיצוי שכבר שילמה החברה למשפחות.

עד כה שילמה רמדיה כ-1.5 מיליון שקל למשפחות שטענו שתינוקם נפגע עקב השימוש בתחליף החלב הצמחי של החברה. בינואר קיבלו תשע משפחות ראשונות סכום של כמיליון שקל ושלוש נוספות קיבלו כספי פיצויים לפני כחודשיים. סכומי הפיצויים שולמו למשפחות באמצעות כסף שהועבר מחברת הומנה הגרמנית ומהיינץ-רמדיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully