וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו בתל אביב במחאה על גזר הדין שניתן למרדכי

תמר נהרי

5.5.2001 / 22:13

המפגינים הניפו שלטים "זהו גיבור הכובש את יצרו" ו"לא המפקד"; ח"כ יעל דיין קראה להתפטרות מרדכי מהכנסת; מרב מיכאלי: אולי על ידי הערעור שלו יקבל מרדכי עונש חמור יותר

כ-200 מפגינים הגיעו הערב לרחבת הסנימטק בתל אביב לעצרת מחאה כנגד גזר הדין שניתן לשר לשעבר יצחק מרדכי ביום שני. בעצרת הונפו שלטים "זהו גיבור הכובש את יצרו", "לא המפקד" ו"כמה צלשים שווה נפש אשה".

לקול מחיאות כפיים סוערות אמרה ח"כ יעל דיין כי "התבקשתי לא להתלהם, אבל כאן אני מרשה לעצמי להתלהם, להיות פופוליסטית, כי כשנעשה עוול עולים על כל בריקדה. היינו כבר בשקט. זה לא עזר. עכשיו אנחנו רוצים שהצדק יעשה. אני לא רוצה לשלוח את מרדכי לבית הסוהר, אני רוצה שהוא יודה בטעות הנוראה ויתפטר מהכנסת. זה לא מקום בשבילו. לחברים של מרדכי בכנסת ומחוצה לה אני רוצה לומר: 'בגללכם אנחנו לא מצליחים לצאת מנורמה פסולה זו. אתם שמים סימן שאלה גדול על המשפט - את לא לבד'".

מיכל עדן, חברת מועצת העיר תל אביב, פנתה למרדכי ואמרה: "אנחנו מכירות עדויות של נשים שמאז שהיית קצין צעיר הטרדת ואנסת. אנחנו מטילות עליך אות קלון ונרדוף אותך עד סוף חייך".

השדרנית ומנחת הטלוויזיה, מרב מיכאלי, אמרה כי "מדינת ישראל שמוכנה לכסח כל כך הרבה ערבים בכדי להבטיח את הביטחון האישי של אזרחיה לא מוכנה לתת את זה לאף אשה באופן רשמי. השופטים לא מבינים שהם לא מתערבים במשהו פרטי בין מרדכי ובין הקצינה שלו. אולי מהערעור של עצמו על העונש יקבל מרדכי עונש חמור יותר ויבין שזה באמת 'לא בסדר'".

מרדכי, שהורשע בביצוע מעשים מגונים בשתי נשים, נידון ל-18 חודשי מאסר על תנאי.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully