וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: כל עוד יורים לא תיפתח ועידה בנוסח שארם

5.5.2001 / 20:54

שר החוץ דחה את קריאת ערפאת לכנס ועידה בנוסח שארם; יתמוך בה רק אם יהיה ברור כיצד תסתיים; אמר: השיחות עם הפלסטינים נמשכות, ותימשכנה; החליט לא להתמודד על ראשות העבודה

שר החוץ, שמעון פרס, אמר היום כי הוא שוחח ביום שישי, עם שובו מארצות הברית, עם גורמים פלסטינים, אולם לא נקב בשמותיהם. "היו שיחות והן תימשכנה", אמר שר החוץ בתוכנית "פגוש את העיתונות", בערוץ 2.

פרס התייחס לקריאתו של יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, לכנס ועידה נוספת בהשתתפות המדינות שלקחו חלק בוועידת שארם א-שייח', ואמר כי יתמוך בה "רק אם יהיה ברור במה תסתיים ואיך תתחיל. כל עוד לא יורים היא לא תתחיל. אי אפשר לעשות ועידה ויריות בעת ובעונה אחת. או יורים או מדברים", אמר.

בנושא השליחויות המדיניות של בנו של ראש הממשלה, עמרי שרון, אמר פרס כי "לי זה לא מפריע ואם עוד אחד יכול לדבר עם ערפאת, וערפאת מרגיש שהאיש הזה ממש מדבר מפי ראש הממשלה, מה זה מפריע לי. כל מי שיכול לפעול להפסקת הטרור ולהקטנת הטרור יבורך".

בתשובה לשאלה מהו הקו האדום שיגרום לו לפרוש מממשלת האחדות, אמר שר החוץ כי "אם אווכח שהפלסטינים מוכנים להפסיק את הטרור, ולחזור למסלול של הידברות והממשלה היא שמונעת את זה, אצא מהממשלה".

פרס הודיע כי החליט סופית שלא להתמודד על ראשות מפלגה העבודה בבחירות המקדימות שייתקימו בחודש ספטמבר. הוא ציין כי לא החליט אם יתמוך באברהם בורג או בבנימין בן אליעזר. בתשובה לשאלה האם הוא מתגעגע לראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, אמר פרס: "אני מתגעגע לילדותי, לספר טוב. אנשים הם לא דברים מעוררים געגועים. החיים כל כך קצרים, חבל לבזבז אותם על חשבונות העבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully