וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש יציע לפרס: חידוש המו"מ על בסיס ההצעה המצרית-ירדנית

3.5.2001 / 7:11

פאוול: חידוש השיחות אינו תלוי בהפסקה מוחלטת של האלימות; עיתון ערבי: שיחות חשאיות בין ישראל לפלסטינים בקפריסין; באירופה שוקלים להוריד את דרג היחסים עם ישראל עקב האינתיפאדה

שר החוץ, שמעון פרס, ייפגש היום עם נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש, וידון אתו בחידוש המו"מ בין ישראל לפלסטינים. ארצות הברית דורשת שהמו"מ יתחדש על בסיס ההצעה המצרית-ירדנית, שבאופן רשמי ישראל הודיעה כי היא דוחה אותה. בוש יחזור היום על עמדת ארה"ב כי היא מחוייבת לעשות ככל יכולתה לפיתרון הבעיות במזרח התיכון, אך לא תשתתף באופן פעיל במזרח התיכון. פרס ייפגש גם עם שר ההגנה דונלד רמספלד והיועצת לביטחון לאומי, קונדליסה רייס.

הלילה נפגש פרס עם מזכיר המדינה האמריקאי, קולין פאוול. פאוול נמנע מלחזור על תביעת ארה"ב להפסקה מוחלטת של האלימות, ואמר כי עליה להתמעט בצורה "משמעותית" כדי שאפשר יהיה לחדש את המו"מ. פאוול הגדיר את היוזמה הירדנית-מצרית כ"תחילתו של דיאלוג". הוא לא הזכיר את יו"ר הרשות הפלסטינית ולו פעם אחת בזמן הפגישה.

פרס אמר בסיום הפגישה כי הפסקת אש בין ישראל לפלסטינים אינה אפשרית ללא השתתפות וושינגטון, אך לאחר שתיפסק האלימות הוא ימליץ על קיום שיחות ישירות עם הפלסטינים, ללא השתתפות וושינגטון. נושא ההתנחלויות עלה בצורה בולטת בפגישה, פרס אמר כי ראש הממשלה, אריאל שרון, מבין שיש עמדות שונות בנושא, אך לפני הפסקת האלימות אין לדון בכך.

אתמול נפגש פרס גם עם עמיתו, שר החוץ של קטאר. שר החוץ הקטארי אמר כי על ישראל ליזום את חידוש המו"מ עם הפלסטינים. השיחה בין שרי החוץ עסקה רק ביחסי ישראל והפלסטינים, ולא בקשרים בין ישראל לקטאר.

ועדת מיטשל: הדו"ח צפוי לעורר זעם בישראל וברשות

כתבנו שי שריג מוסיף:

העיתון הערבי הבינלאומי "אל-חיאת" מדווח הבוקר בעמודו הראשי כי בכירים פלסטיניים וישראליים מקיימים שיחות חשאיות בקפריסין, בחסות אמריקאית. העיתון נסמך על "מקורות יודעי-דבר", אך אינו מוסיף פרטים נוספים.

עוד נודע ל"אל-חיאת" כי ועדת מיטשל, החוקרת את נסיבות פרוץ אינתיפאדת אל-אקצה, תפרסם בקרוב דו"ח מצב שיישלח לישראל ולרשות הפלסטינית, על מנת שיציגו את הסתייגויותיהם על המסקנות המובאות בו. מקורות אמריקאים רשמיים מגלים, כי דו"ח ועדת מיטשל יעלה שאלות רבות, ששני הצדדים טרם השיבו עליהן. כמו-כן, הדו"ח יעורר זעם הן בקרב ישראל והן בקרב הרשות הפלסטינית.

מדינות האיחוד האירופי חלוקות בדעותיהן לגבי ההתקפות הישראליות נגד העם הפלסטיני מאז פרוץ אינתיפאדת אל-אקצה. דובר מטעם האיחוד האירופי אומר לעיתון הערבי "א-שרק אלאווסט", כי "ישנן מדינות, כמו בלגיה וצרפת, שקוראות להוריד את דרג הייצוג הדיפלומטי האירופי בישראל, לנוכח המדיניות הישראלית נגד העם הפלסטיני". עם זאת, הוא סרב למסור את המספר המדויק של המדינות התומכות בהורדת הייצוג הדיפלומטי בישראל ושל המדינות המתנגדות לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully