וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרדכי אינו מתכוון להתפטר מהכנסת

לירון מרוז

2.5.2001 / 11:32

כך מסר יועץ התקשורת שלו; מרדכי הורשע בעבירות מין ונגזרו עליו 18 חודשי מאסר על תנאי, בינתיים הוא מושעה; בוועדת הכנסת דנו בשינוי החוק לגבי חבר כנסת שהורשע בעבירות קלון

יועץ התקשורת של יצחק מרדכי, אייל ארד, אמר הבוקר כי אין בכוונת מרדכי להתפטר מהכנסת, אלא להילחם על חפותו. עוד אמר כי מרדכי מסכים להמשך השעייתו מהכנסת כל עוד ההליכים המשפטיים בעניינו נמשכים.

יו"ר ועדת הכנסת, יוסי כץ, ביקש היום מהיועצת המשפטית של הוועדה להכין הצעת חוק שתקבע כי ח"כ שהורשע בעבירה שיש עמה קלון, תופסק חברותו בבית המחוקקים.

החוק הנוכחי קובע כי חברותו של ח"כ תופסק רק במקרה שבו הוא הורשע בעבירה שיש עמה קלון ונידון למאסר בפועל. ח"כים שנכחו בדיון אמרו כי החוק הנוכחי הוא בלתי מתקבל על הדעת. חברת הכנסת נחמה רונן, ממפלגתו של מרדכי, אמרה: "לא יכול להיות כי בבית המחוקקים יישב אדם שעל מצחו יש קלון".

מוקדם יותר הבהיר ח"כ כץ כי בכל מקרה לדעתו גם אם תעבור הצעת החוק אותה הוא יוזם, לא צריך להחיל אותה באופן רטרואקטיבי.

הדיון בוועדת הכנסת נסב היום סביב עניינו של מרדכי, שהורשע בביצוע מעשים מגונים ובתחילת השבוע נגזרו עליו 18 חודשי מאסר על תנאי. בדיון הועלתה בעיה הקיימת בחוק הנוכחי שאינו מסדיר מה יהיו תנאי השכר של ח"כ מושעה. בסיום הוחלט לבקש מהכנסת לתקן את החוק כך שיסמיך את הוועדה להחליט בעניין.

היועצת המשפטית של הכנסת הודיעה לוועדת הכנסת כי אין עילה חוקית להמשך השעייתו של מרדכי מחברות בבית. מכיוון שלא נגזר עליו עונש מאסר בפועל, וכל עוד לא הגיש מרדכי ערעור, הוא יכול להמשיך ולכהן כחבר כנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully