וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס יבקש מפאוול להגביר את המעורבות האמריקנית

2.5.2001 / 7:39

במטרה להביא להסכם הפסקת אש; "בלי התערבות אמריקנית זה לא יעבוד", אמר; הממשל האמריקאי, שהבטיח כי לא יהיה מעורב באזור כמו ממשל קלינטון, שינה לאחרונה את עמדתו

שר החוץ, שמעון פרס, ייפגש היום בארה"ב עם מזכיר המדינה האמריקאי, קולין פאוול, ויבקש ממנו להגביר את מעורבות הממשל במאמצים להשיג הפסקת אש. פרס אמר אתמול כי "בלי התערבות אמריקנית, זה לא יעבוד".

"ידיעות אחרונות" מדווח כי הממשל האמריקאי שינה לאחרונה את עמדתו, לפיה לא יהיה מעורב במשא ומתן כמו בימי ממשל קלינטון. בעקבות גל האלימות האחרון, צפוי פאוול להשיב לפרס כי ארה"ב תמלא תפקיד פעיל במשא ומתן להשגת הפסקת אש בין ישראל לפלסטינים.

פקידים בכירים בארה"ב אמרו כי אי אפשר להשיג הפסקת אש ללא התחייבות ישראלית להקפאת התנחלויות. בארה"ב ידרשו מישראל גם להקל בצורה משמעותית את הסגר, להפסיק את מדיניות החיסולים, ולהימנע מענישה קולקטיבית של הציבור הפלסטיני.

גורם בכיר בלשכת ראש הממשלה אמר אתמול כי הסיכויים להשיג הפסקת אש הם קלושים. "מאז יום העצמאות יש הסלמה באלימות ובטרור, שמכוונת על ידי ערפאת. יו"ר הרשות הפלסטינית לא עושה סימנים שהוא מתכוון לקבל איזושהי יוזמה מדינית", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully