וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות החשדות נגדו - השר מרדכי יוצא לחופשה

7.3.2000 / 17:10

מרדכי הכחיש כי תקף מינית עובדת במשרדו. הפוליגרף קבע - המתלוננת דוברת אמת

שר התחבורה, יצחק מרדכי, הודיע הערב על החלטתו לצאת לחופשה, בעקבות ההחלטה לפתוח בחקירה נגדו, בחשד שתקף מינית את אחת מעובדות משרדו.
בהודעה לעתונות אמר מרדכי: "לא היו דברים מעולם, לכן דווקא משום כך החלטתי לקחת חופשה מתפקידי. כך הייתי מצפה מאחרים וכך מעצמי" אמר מרדכי והוסיף "אני אדם מאמין. האמונה בבורא עולם נותנת לי את הכוח לעמוד גם בימים הקשים ביותר והאמונה באמת שתנצח, האמת הזכה, הפשוטה, שהיא בסופו של דבר, על אף המלעיזים והצבועים, האמת היא שתנצח". תגובתו הראשונה של מרדכי הבוקר הייתה "אני לא מתעסק בשטויות".
לדבריו, הוא הודיע על כוונתו לצאת לחופשה, למפכ"ל המשטרה, רב ניצב יהודה וילק. "ביקשתי ממנו לקיים חקירה מהירה ויעילה כדי להגיע לחקר האמת. אני כמובן מתכוון לשתף פעולה ואגיד את כל האמת. אני לא אומר מילה בפומבי על פרטי החקירה על עוד היא לא תסתיים. אלא ימים קשים לי, למשפחתי, לרעייתי, לילדי וליקירי", אמר מרדכי.
לאחר פרסום החשדות נגדו, התכנס מרדכי בלשכתו עם יועצי תקשורת, ביניהם אייל ארד.
מרדכי ביקש מיו"ר הכנסת, אברהם בורג, למסור הודעה אישית במליאה, אך נענה בשלילה.
בדיון לציון יום האשה שנערך היום בכנסת, אמר בורג: "התייעצתי עם מספר חברי כנסת ויועץ משפטי והודעתי שעל פי תקנון הכנסת הוא אינו יכול למסור הודעה כזו במליאה".

רוב בממשלה בעד השעייתו של מרדכי

בעקבות פרסום הפרשה קראו רבים מחברי הכנסת והשרים לשר מרדכי להשעות עצמו מתפקידו.
השרים מתן וילנאי,יולי תמיר, דליה איציק, חיים רמון וחיים אורון קראו למרדכי להשעות את עצמו מיד. השר אמנון ליפקין שחק, מספר שתיים במפלגת המרכז, קרא לסיים את חקירת המשטרה בהקדם. יושב ראש המפד"ל, השר יצחק לוי, אמר לגלי צה"ל כי במפד"ל שוקלים להגיש הצעת אי אמון בממשלה אם מרדכי לא יפרוש.
בורג סיפר היום כיצד החלה הפרשה. לדבריו, המתלוננת יצרה קשר עם ח"כ גלאון שיידעה אותו על כך. "הייתה שיחה ארוכה במהלכה החלטנו ח"כ גלאון ואני כי ניקח על עצמנו שני דברים: הראשון הוא שנאפשר לה לשמור על פרטיה חסויים והשני הוא שנבטיח לה את מקום עבודתה. בנוסף הוחלט כי אם לא תוגש תלונה בסופו של דבר במשטרה, ניידע את היועץ המשפטי על שאירע", אמר בורג והוסיף: "אסור שאישים פוליטים יתערבו בפרשה הזאת ולא יכול להיות שאישים פוליטים יעשו שימוש בסיפור הזה".
היועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין יעדכן את ראש הממשלה אהוד ברק לגבי פרטי הפרשה.

הפוליגרף קבע - המתלוננת דוברת אמת

על פי החשדות, מואשם מרדכי בביצוע מעשה מגונה בכוח ובהטרדה מינית. המתלוננת, בחורה בת 23, הוטרדה לטענתה על ידי מרדכי, במשך מספר שבועות. הבחורה החליטה להתלונן לאחר שההטרדות הפכו לטענתה לתקיפה, כאשר מרדכי השכיב אותה על הספה במשרדו והחל ללטף את גופה. לדברי המתלוננת היא פרצה בבכי והדבר גרם למרדכי להירתע. לאחר מכן צילצל אליה מרדכי וביקש מהבחורה שהדבר ייאר ביניהם.
שלושה מעובדי משרדו של מרדכי מעידים כי תלונתה של הבחורה מהימנה. בשתי בדיקות פוליגרף שעברה המתלוננת נמצא כי היא דוברת אמת.
בידי המשטרה קלטות של שיחות בין המתלוננת לראש לשכתו של מרדכי ואחת מעוזרותיו, בהן מפצירים העוזרים במתלוננת שלא להתלונן נגד השר. עוזרת השר ביקשה מהמתלוננת להיפגש עם מרדכי בנסיון ליישר את ההדורים.
יועצו של מרדכי, אייל ארד, אמר הערב כי מרדכי מתכוון להמשיך ולשמור על שתיקה. לטענתו, בדיקת הפוליגרף שעברה הבחורה אינה מספיק מהימנה והעלה את החשד שיתכן ופרסום תוצאות הבדיקה הם נסיון לזרוע דיסאינפורמציה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully