וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ סיים דיון ארוך בעתירות נגד מזוז

7.7.2004 / 22:46

שבעת שופטי בג"ץ, בראשות הנשיא אהרון ברק, סיימו הערב דיון שארך כשש שעות, בעתירות נגד החלטת היועץ המשפטי לסגור את התיק נגד ראש הממשלה בפרשת האי היווני. השופטים יתנו את החלטתם במועד מאוחר יותר, בסוגייה האם על היועץ מני מזוז להציג בפניהם את כל חומר הראיות והאם להוציא צו על תנאי בעתירות.

בקול ישראל דווח כי לקראת סוף הדיון דיבר ברק על האחריות הגדולה המוטלת על היועץ המשפטי מבחינת ראיות. לדבריו, "יותר אחראי לא להגיש כתב אישום, מאשר להגיש כתב אישום. לא להגיש כתב אישום זו החלטה עם אחריות עצומה". הוא ציין כי העובדה שראש הממשלה, אריאל שרון, לא השפיע על מנהל מקרקעי ישראל שהיה כפוף לו, היא בעלת משקל ראייתי כבד.

במהלך הדיון התברר כי מזוז מוכן להציג לעיון השופטים את סיכום הראיות של פרקליטת מחוז המרכז בפרשת האי היווני. הסיכום היה הבסיס להמלצת פרקליטת המדינה לשעבר, עדנה ארבל, להגיש כתב אישום. השופטים ברק ומישאל חשין מתחו ביקורת על התנגדות מזוז להציג את חוות הדעת של פרקליטות מחוז המרכז. ברק שאל את נציגו של היועץ, יהשוע שופמן, אם מבחינת האווירה הציבורית ונקיון הדעת לא היה רצוי שהכל היה על השולחן והדברים ייבדקו. השופט חשין שאל האם מדובר ב"סוד".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully