וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה שוקלת לסגור את דיזנגוף סנטר

ורד כהן ברזילי

1.5.2001 / 11:17

השריפה פרצה הבוקר באחת המסעדות, והתפשטה ברחבי הקומות; אין נפגעים; מפקד הכבאים: זהו מחדל גדול, הנהלת המקום לא פעלה לתיקון אמצעי הכיבוי במקום ; שר הפנים הקים ועדת בדיקה

מפקד תחנת ירקון במשטרה, סגן ניצב אורי בר לב, אמר היום בעקבות השרפה שפרצה הבוקר בדינגוף סנטר כי נבדק חשד לרשלנות של הנהלת הסנטר. "אם יתברר כן תמליץ המשטרה על סגירת המקום", אמר. לדבריו האחריות לפיקוח על הנעשה במקום מוטלת על עיריית תל-אביב.

שר הפנים, אלי ישי, מינה ועדה לבחינת נסיבות הדליקה ולקביעת החנויות שייסגרו. ישי סייר במקום כדי לעמוד על פעולת שירותי הכבאות.

כוחות הכיבוי הצליחו בצהריים להשתלט על שריפת הענק שפרצה בקניון הותיק במדינה.

על פי הדיווחים, מוקד השריפה היה בשער מס' 6 בצומת הרחובות דיזנגוף - המלך ג'ורג'. עשן סמיך כיסה את האזור והתפשט ברחבי הקומות. לא היו נפגעים, אולם המשטרה פינתה את כל האזרחים שהיו בתוך הסנטר. מחקירה ראשונית עולה כי האש החלה במסעדה הדרוזית שבקומה השנייה שבחלק המזרחי של הסנטר. עדי ראייה סיפרו כי "עשן רב עולה מהמקום ולהבות גדולות נישאות למרחוק. הסנטר פונה לחלוטין. הכבאיות עושות מאמצים לכבות את האש".

ההערכה היא שהשריפה פרצה כתוצאה מקצר חשמלי במסעדה, ותעלות מיזוג האוויר העבירו את העשן השחור ברחבי הקניון. לקניון נגרם נזק כבד. האש הצליחה לכלות את כל שורת החנויות הסמוכות למסעדת המאכלים הדרוזים. עדי ראייה סיפרו כי קהל המבקרים במקום נמלט מהמקום יחד עם בעלי החנויות, שהשאירו את העסקים פתוחים.

מכוניות הכיבוי והצוותים הרבים הצליחו לכבות את הדליקה, שהתפשטה גם במסדרון המחבר בין שני חלקי הקניון, מעל לרחוב דיזנגוף. הכבאים שברו את החלונות המשוריינים הפונים לרחוב כדי לשחרר את העשן הסמיך שנקלע במסדרונות הקניון. במשטרה חוששים כעת מהתמוטטות התקרה במקום. במערך הכיבוי ובמשטרה החלו כבר בחקירת הסיבות לשריפה.

ממרכז הכבאות הארצי נמסר כי כבר בחודש ינואר 2000, כאשר היתה במקום שריפה בסניף בנק הפועלים, נקבעה שורה של הנחיות לתיקונים ולטיפול בליקויים שנמצאו במקום, למשל התקנת ספרינקלרים (מתזים) ומערכת גליוי והתראה של אש. "אף אחת מן ההנחיות שלנו לא בוצעה, זהו מחדל גדול", אמר ראש היחידה למניעת דליקות בשירותי הכיבוי בתל אביב, טפסר משנה ישראל איקר.
לדבריו כעת יש לבחון את האפשרות לסגור את המקום כיוון שהם פועלים למעשה ללא רשיון עסק. "הקצבנו להם עד סוף שנת 2000 לטפל בכל התקלות, אך הם נמנעו מלעשות כן", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully