וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים משתלטים על קווי מוקד מד"א

7.7.2004 / 0:07

המתקשרים חוסמים את הקווים, מקללים את המוקדנים ומקשים על היכולת להזעיק את צוותי ההצלה לאחר פיגועים וירי טילי קסאם

אלפי שיחות טלפון מגיעות מדי יום למוקדים הטלפוניים שמפעיל מגן דוד אדום. בחדשות 10 דווח אתמול בערב כי חלק ניכר מאותן שיחות הן שיחות המתקבלות מפלסטינים, שכל מטרתן הוא לקלל, להטריד, להפחיד את המוקדנים ובעיקר לשבש את פעילות מד"א.

הפלסטינים שמתקשרים למוקדי מד"א על מנת להטריד, עושים זאת בעיקר לאחר פיגועים וירי טילי קסאם, זו במטרה "לתפוס" את קווי הטלפון ולהקשות על האזרחים להשיג את המוקד בכדי להזעיק את צוותי הסיוע וההצלה. המתקשרים מנצלים את העובדה שהחיוג אינו עולה כסף ולמעשה אינם מאפשרים לאנשי המוקד לעבוד.

על פי הדיווח, 90% מהשיחות המגיעות מדי יום למוקד הטלפוני במחוז הדרומי של מד"א הן שיחות הטרדה מסוג זה. לדברי מנהל המחוז, יהודה שושן, יותר ממאתיים שיחות כאלה מגיעות למוקד מד"א מדי שעה.

הפלסטינים נוהגים להתקשר עשרות פעמים ולנתק מיד כשעונים להם, ולעתים אף מאיימים על המוקדנים באיומים שונים, כגון: "אני פיגוע בתל אביב", "צאו מבית חאנון יא בוגדים", "עוד ארבע שעות אתה תושמד", "כולם סביבך ימותו" ו"שרון שלכם הוא בלון שיתפוצץ".

לדברי שושן, לא מדובר רק בהטרדות, אלא בפגיעה ממשית ביכולת לתת מענה ולהציל חיים. "אנחנו עושים פעולות כדי להתגבר על העניין, וזה לא מספיק, אנו זקוקים לסיוע". במד"א הכינו רשימת של מספרי טלפון סלולריים מהם מתקשרים הפלסטינים, ודורשים מהחברות הסלולריות לנתק את הקווים האלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully