וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בגזר דינו של מרדכי יש היבט שערורייתי"

תמר נהרי

30.4.2001 / 16:15

אומרת ח"כ יעל דיין; ביקורת על גזר דינו של יצחק מרדכי, בעיקר על אי הבהירות סביב עניין הקלון; שולמית אלוני: יש צורך בהטלת קלון, אך אי הטלת מאסר בפועל - מוצדקת

ח"כ יעל דיין, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, אומרת בתגובה לגזר הדין שהוטל היום על השר לשעבר, יצחק מרדכי, כי הוא "הופך עבירה חמורה מכל בחינה לסתמית, ושולח מסר מסוכן גם לנשים שאנחנו מצפים מהן להתלונן וגם לגברים שאנחנו מצפים שהעונש ירתיע אותם. אין כאן לא גורם של הרתעה ולא של ענישה. מרדכי מוצג כקורבן במקום קורבנותיו.

"אני רואה כאן היבט שערורייתי שאני מקווה שיתוקן בערכאות ערעור. מי שצריך לערער זו המדינה - על קלות העונש. ההיבט החמור כאן הוא לא סיפור המאסר על תנאי, אלא עניין הקלון שצריך היה להיאמר בבהירות מוחלטת".

השרה לשעבר, שולמית אלוני, אומרת כי אי הבהירות סביב הקלון שהטיל או לא הטיל בית המשפט על יצחק מרדכי מהווה בעייה. "בחברה מודרנית מטרת העונש היא להגן על החברה ולהרתיע עבריינים פוטנציאלים. במקרה הזה העונש שניתן משיג את מטרתו אך ורק אם יוטל על מרדכי קלון. ללא הדגשה ברורה של עבירה שיש עימה קלון - כאילו לא נעשה דבר. 18 חודשים על תנאי בלא קביעה מפורשת קלון אינם משיגים את מטרת העונש ואין בהם משום הרתעה".

אלוני הוסיפה כי לדעתה אין צורך להטיל עונש מאסר על מרדכי. "אני חושבת שהאיש איננו מסוכן עוד לציבור בנושא של הטרדה מינית, ולכן אין צורך לגונן מפניו ולהכניסו אל בין הסורגים".

חברת הכנסת זהבה גלאון מסרה בתגובה כי "בית המשפט אמר את דברו". היא נימקה את אופן תגובתה בכך ש"אין זה מתפקידה הציבורי להגיב בנושא", ובכך שלתחושתה "סיימה את תפקידה בפרשה בכך שעודדה את המתלוננת הראשונה למסור תגובה רשמית".

באיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית אמרו כי "הציפיה שלנו מבית המשפט היתה למסר חד משמעי שמוקיע את ניצול השררה לשם פגיעה מינית בנשים, מסר שלפיו הציפיה מאיש ציבור היא לאמות מידה מוסריות. גזרי דין כאלה מרתיעים נפגעות תקיפה מינית מלהתלונן במשטרה ומערערים את אמונן במערכת אכיפת החוק".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully