וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הובא למנוחות ההרוג ממבוא דותן

4.7.2004 / 18:14

ויקטור קרידרמן, נהג משאית בן 49, נרצח בירי ממארב שביצעו אנשי פתח. הוא ואשתו נסעו בצפון השומרון ללא ליווי צבאי

ויקטור קרידרמן, תושב ההתנחלות מבוא דותן בן 49, נרצח הבוקר ואשתו נפצעה באורח קל בפיגוע ירי בצפון השומרון, באזור הכפר יעבד. מפקד ארגון חללי אל אקצה באזור ג'נין, זכרייה זבדי, הודיע לעיתונאים פלסטינים כי אנשיו אחראים לפיגוע. קרידרמן הובא למנוחות הערב ב-17:30 בבית העלמין במבוא דותן.

בני הזוג נסעו במכונית פרטית בכביש עוקף יעבד, בין מבוא דותן לשקד, ונפגעו מירי מן המארב. ויקטור נפצע אנושות ומת מפצעיו במקום. אשתו, שישבה לצידו, נפגעה מהלם. באזור הכפר יעבד אירעו בשלוש השנים האחרונות עשרות פיגועי ירי. כוחות צה"ל פתחו בסריקות בניסיון ללכוד את המחבלים.

מוטי אמיר, קציר הביטחון של מבוא דותן, סיפר כי המכונית נסעה ללא ליווי, כפי שנדרש מצה"ל. לדבריו, "95 אחוז מהאזרחים נוסעים בליווי, ויש כמה שנוסעים בלי ליווי וזה בעיה".

בצהריים נפתחה אש משני מוקדים לעבר עמדות צה"ל בהתנחלות כדים, באזור ג'נין. החיילים השיבו אש. לא היו נפגעים. יריות נורו גם לעבר אוטובוס ישראלי ממוגן באזור ההתנחלות גנים שבצפון השומרון. לא היו נפגעים, אולם נגרם נזק. באזור בית לחם הופעל מטען לעבר כוח צה"ל. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

ההרוג הרביעי ממבוא דותן

ויקטור קרידרמן (49), שנהרג היום בפיגוע ירי סמוך לכפר יעבד בגדה, עלה לארץ מרוסיה בשנת 1991 ונקלט בהתנחלות מבוא דותן שבצפון השומרון.

חבריו של קרידרמן סיפרו, שעוד בהיותו ברוסיה ביקש להתגורר באחד מישובי יש"ע. לדבריו, הוא בחר את מבוא דותן מכיוון שבמקום זה לא התגוררו משפחות רוסיות נוספות. קרידרמן ביקש לחיות בחברה ישראלית, ומשפחתו היתה המשפחה הרוסית היחידה במבוא דותן.

לפרנסתו עבד קרידרמן כנהג משאית בחברת מסילות איתן (הובלות). על מקום מגוריו נהג לומר שהוא חי ב'גן עדן'. קרידרמן התנגד לתוכנית ההתנתקות ואמר לחבריו כי אותו איש לא יצליח להזיז מביתו. לאחרונה הביע משאלה להיטמן לאחר מותו לצד חברו זמיר בן יעקב, שמת לפני כמה שנים ממחלה. בן יעקב היה התושב הראשון ממבוא דותן שנטמן בבית העלמין של ההתנחלות. קרידרמן הוא ההרוג הרביעי ממבוא דותן שנרצח בפיגוע טרור. קדמו לו: צביקה שלף, הדס אבוטבול וציון בושיראין.

קרידרמן הותיר אחריו אשה ושני ילדים בוגרים מנישואים קודמים החיים בבאר שבע, ואחות המתגוררת באשדוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully