וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשדות נגד מרדכי: צוות המשטרה יחל לגבות עדויות מחר בבוקר

7.3.2000 / 15:03

הבוקר התלוננה עובדת בת 23 כי מרדכי נגע בה וניסה להפשיטה; מרדכי "אני לא מתעסק בשטויות"

המשטרה תחל לגבות עדויות מחר בבוקר זאת למרות שכבר גובש צוות חקירה בראשו של ראש אגף התשאול במחוז ש"י אהרון זרגרו. על הצוות יפקח ראש אגף החקירות ניצב יוסי סדבון. לצוות הקצינים צורף גם משפטן.
חקירה פלילית נפתחה נגד שר התחבורה ויו"ר מפלגת המרכז, יצחק מרדכי, בחשד כי תקף מינית עובדת במשרדו.
הפרשה נחשפה הבוקר בעיתון "ידיעות אחרונות", אך ללא ציון שמו של השר. שמו של מרדכי צויין בגל צה"ל ובאתרי אינטרנט שונים.
החקירה נפתחה באישור היועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין ופרקליטת המדינה עדנה ארבל. היא מנוהלת בראשות ראש אגף החקירות, ניצב יוסי סדבון. נודע כי מרדכי יזומן לחקירה בקרוב. השר אמר בתגובה לשאלות כתבים: "אינני מתעסק בשטויות".
על פי החשד, החל השר להטריד מילולית את העובדת, בת 23, לפני מספר חודשים, אך לא תקף אותה פיזית. הצעירה לא הגיבה לחיזוריו אך סיפרה על כך לבני משפחתה. אולם לפני עשרה ימים, ביום שישי, הזמין על פי החשד השר את העובדת ללשכתו בתל-אביב, נגע באיברי גופה האינטימיים, השכיב אותה על הרצפה וניסה להפשיטה. הצעירה פרצה בבכי והחלה לזעוק לעזרה.
הצעירה סיפרה על הדבר להוריה. למחרת נפגשה עם עו"ד רבקה שקד מנציבות המדינה, סיפרה לה על המקרה והופגשה דרכה עם ח"כ זהבה גלאון (מרצ) ויו"ר הכנסת אברהם בורג. בעצתם הגישה הצעירה תלונה במשטרה.
הצעירה הודיעה למשרד הממשלתי כי היא חולה ותיעדר מהעבודה מספר ימים. מנהלת לשכתו של מרדכי צילצלה אליה, על פי החשד, והפעילה עליה לחצים כבדים לא להתלונן על המקרה.
אתמול מסרה העובדת את עדותה במשטרה. היא עברה גם בדיקת פוליגרף במהלכה נשאלה שאלות כמו "האם השר מרדכי הכניס את ידו מתחת לשמלתך ונגע בבטנך", או "האם השר מרדכי נישק אותך בצווארך". על שאלות אלו ואחרות ענתה בחיוב, ונמצאה דוברת אמת. ככל הנראה בידי המשטרה עדויות נוספות התומכות בגרסת המתלוננת.
השרה יולי תמיר שיבחה את המשטרה ואמרה כי דין שר הוא כדין כל אזרח בנושא זה. תמיר והשר מתן וילנאי אמרו כי אם השר יורשע, אין הוא יכול להמשיך בתפקידו. ח"כ יעל דיין (ישראל אחת) קראה לשר ולראש הממשלה לפרסם את שם החשוד כיוון שלציבור יש זכות לדעת על כך.
שר התיירות וחברו לסיעה של מרדכי, אמנון ליפקין שחק, אמר הבוקר כי במידה ויוגש כתב אישום לא יוכל מרדכי לבהן לא רק כשר אלא גם כיו"ר מפלגת המרכז.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully