וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמישה חיילים התעללו בי בנוסח 'התפוז המכני'"

30.4.2001 / 8:51

כך סיפר חייל המבקש להשתחחר מצה"ל; לדבריו חמישה חיילים ביצעו בו מעשים מגונים והיכו אותו ביום הראשון לטירונות; אמר: "התגייסתי מלא מוטיבציה, אולם איבדתי את האמון בצבא"

חייל בבסיס טירונים מבקש להשתחרר משירותו בצה"ל כיוון שלדבריו עבר התעללות מינית ופיסית בטירונות. הוא סיפר כי "חמישה חיילים התעללו בי בנוסח 'התפוז המכני', ביצעו בי מעשים מגונים והיכו אותי במקלחת של הבסיס".

החייל סיפר את שאירע לו ביום הראשון בטירונות: "הלכתי למקלחות אחרי כיבוי אורות. לפתע נכנסו חמישה חבר'ה, לא מהפלוגה שלי. הם תפסו אותי בידיים וברגליים והפשיטו אותי. אחד מהם הדליק מצית וקירב אותו לאיבר המין שלי. הצלחתי לשחרר רגל ולבעוט במצית, אבל אז הם הוציאו מכשיר גילוח וסבון ובעזרתם התעללו בי מינית במשך שעה ארוכה. הרגשתי כאבים עזים. כששניים מהם יצאו לרגע, ניצלתי את ההזדמנות והצלחתי להימלט".

לדבריו, כשחזר הביתה, סיפר את פרטי האירוע לאמו. הם החליטו לנסוע לבסיס ולבקש להיפגש עם מפקד הבסיס. הם הגיעו ללשכתו, אך "לאחר המתנה של שעה וחצי, קמנו ועזבנו". אמו של החייל התלוננה על היחס המחפיר: "איך ייתכן שסיפור כזה עובר לסדר היום מבלי שהמפקדים מנסים לברר מה בדיוק קרה שם?".

החייל עצמו שרוי עדיין תחת הרושם הקשה של האירוע. הוא סיפר כי לאחר האירוע הוא דימם, הקיא והוריד שמונה ק"ג. מזה שלושה שבועות הוא שוהה בביתו, עם ימי מחלה שנקבעו לו על ידי הקב"נית, והוא נחוש בדעתו שלא להמשיך בשירות. "אני לא מוכן לשרת יותר בצה"ל", הוא אמר אתמול ל"ידיעות אחרונות". "התגייסתי מלא מוטיבציה, אולם איבדתי את האמון בצבא". מדובר צה"ל נמסר כי כיוון שהחייל מסרב להגיש תלונה למשטרה הצבאית החוקרת, לא ניתן לפתוח בחקירת האירוע. עוד נמסר כי החייל מטופל בערוץ הפיקודי ובערוץ הטיפולי מקצועי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully