וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזר הדין במשפט מרדכי יינתן היום

30.4.2001 / 7:15

גזר הדין של השר לשעבר יפורסם היום בבית משפט השלום בירושלים; מרדכי הורשע בביצוע מעשים מגונים בכפיה בשתי נשים; הפרקליטות דורשת מאסר בפועל; בכל מקרה, מרדכי צפוי לערער

גזר דינו של השר לשעבר, יצחק מרדכי, יינתן היום אחר הצהריים בבית משפט השלום בירושלים. מרדכי הורשע לפני חודש וחצי בביצוע
מעשים מגונים, חלקם בכוח, בשתי נשים ששירתו תחתיו בעת שכיהן כאלוף פיקוד צפון וכשר הביטחון. בית המשפט זיכה את מרדכי מהאישום השלישי של ביצוע מעשים מגונים בפקידת הלשכה במשרד התחבורה, שתלונתה פתחה את הפרשה.

התובע, עו"ד אלי אברבנל, ביקש מבית המשפט להטיל על מרדכי עונש מאסר בפועל ולא עבודות שרות או מאסר על תנאי וכמו כן להטיל עליו קלון. לדבריו, מדובר במעשים חמורים שהנאשם לא הביע עליהם חרטה. העונש המירבי על מעשה מגונה בכפייה הוא שבע שנות מאסר ועל מעשה מגונה שלוש שנים אך התובע הודיע כי אינו דורש את העונש המקסימלי, בהתחשב בתרומתו הרבה של מרדכי למדינה. התובע הדגיש כי העונש צריך להתמקד במעשים ולא בנאשם: "לא מדובר כאן בשובבות או בהתנהגות מצ'ואיסטית שאיפיינה בעבר את הצבא".

פרקליטיו של מרדכי, עו"ד יאיר גולן ודרור ארד-איילון, ביקשו מבית המשפט להתחשב בזכויותיו הרבות של מרדכי ולהסתפק בהרשעה בלבד. בטיעונים לעונש העידו לטובת מרדכי מפכ"ל המשטרה לשעבר, אסף חפץ, והאלוף במילואים שמואל ארד. פרקליטו של מרדכי אמר: "אין שום סיבה להכות את האיש הזה מכות נוספות מעבר למה שספג עד היום". ההגנה הדגישה כי המעשים שבהם הורשע מרדכי נעשו לפני שנים רבות ולמעשה הועמד עליהם לדין כדי לנפח את כתב האישום שהוגש נגדו.

ועדת הכנסת החליטה לאחר ההרשעה, על פי בקשתו, להשעות את מרדכי
מחברותו בכנסת. את מקומו של מרדכי בכנסת תפס יחיאל לסרי.

מרדכי כבר הודיע, ללא קשר לעונש שיוטל מחר, כי בכוונתו לערער על ההרשעה לבית המשפט המחוזי. בכל מקרה, מרדכי יבקש מחר מבית המשפט לעכב את ביצוע העונש עד לאחר תום הליכי הערעור.

בית-המשפט קיבל את תלונותיהן של א', שהיתה פקידה בלשכת מרדכי בעת ששימש אלוף פיקוד צפון, ואת תלונתה של הפעילה הפוליטית נ', שסיפרה כי מרדכי ביצע בה מעשה מגונה בביתו במוצא לפני כחמש שנים. השופטים קבעו כי התגלו סתירות בין תלונתה הראשונית לבין דבריה בחקירת המשטרה. לגבי תלונתה של ש', מזכירתו במשרד התחבורה, אמרו השופטים: "אין בידינו די ראיות לקבוע שהיתה כאן הטרדה מינית. הסתירות הרבות שנמצאו בעדותה אינן מאפשרות לנו לקבוע שהוא אשם. אנחנו לא אומרים שהמתלוננת שקרנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully