וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריד: ערפאת הופתע מן ההודעה על הפסקת האש

לירון מרוז

29.4.2001 / 15:37

יו"ר האופוזיציה הציע ליו"ר הרשות בפגישתם ברמאללה להקפיא ההתנחלויות תמורת הורדת האלימות; סיכמו להקים ערוץ הידברות קבוע; הפלסטינים: ערפאת הורה הלילה לפעול כנגד ירי המרגמות

יו"ר האופוזיציה ח"כ יוסי שריד (מר"צ), סיכם היום עם ראשי הרשות הפלסטינית על כינון ערוץ הידברות קבוע ופתוח שלדבריו, יוכל לשמש לעזר רב במצבי חירום. שריד נועד היום עם יו"ר הרשות הפלסטינית יאסר ערפאת בלשכתו ברמאללה. בפגישה, שארכה כשעתיים, נכחו בכירים נוספים ברשות, בהם סגנו של ערפאת אבו מאזן, חבר הפרלמנט הפלסטיני אבו עלה, הממונה על ההסברה ברשות יאסר עבד רבו וראש מנגנון הביטחון המסכל בגדה, ג'בריל רגו'ב.

יו"ר האופוזיציה הציג בפני הפלסטינים את הצעתו להפסיק את האלימות מצד הפלסטינים תמורת הקפאת ההתנחלויות מהצד הישראלי. לדבריו, המנהיגות הפלסטינית ראתה את ההצעה בחיוב. בתום הפגישה קרא שריד להפסקת האש בין הצדדים ולחזרה לשולחן הדיונים.

לדברי שריד, ערפאת לא ידע דבר על הסכם הפסקת האש בין ישראל לפלסטינים, עליו הכריז היום נשיא מצרים חוסני מובארק. "לערפאת נודע על כך בזמן הפגישה ביננו, והוא נראה לי די מופתע", אמר שריד לגלי צה"ל. "הוא קיים אחר כך שיחה עם שר החוץ המצרי עמרו מוסא, כדי לומר לו שהפלסטינים בעד הפסקת אש, אבל לא במנותק מיסודות מדיניים אחרים".

יאסר עבד רבו אמר, כי גם הרשות מעוניינת בהפסקת אש ובכך שישראל תקבל את היוזמה המצרית-ירדנית, יתאפשר חידוש המו"מ. "הארץ" מדווח כי לטענת מקורות פלסטינים, הורה ערפאת הלילה לכוחות הביטחון הפלסטינים לפעול לההפסקת ירי המרגמות מרצועת עזה, ולהגביר את הסיורים ברצועה.

סוכניות הידיעות מסרו כי המשטרה הפלסטינית עצרה את דובר החמאס עבד אל עזיז אל רנטיסי. זאת לאחר שהדובר העביר ביקורת על הרשות הפלסטינית, גינה את המפגשים הביטחוניים, וקרא להגברת ירי המרגמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully