וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצ"ח תחקור מארגני תערוכת "שוברים שתיקה"

22.6.2004 / 16:14

4 מחיילי המילואים שארגנו את התערוכה, המתארת את פעילותם בחברון, זומנו היום לחקירה. החוקרים החרימו מהמקום קלטת ולקחו דוגמאות מאביזרים בתערוכה

המשטרה הצבאית זימנה לחקירה ארבעה מחיילי המילואים שארגנו את התערוכה "שוברים שתיקה", המתעדת את הפעילות שלהם בחברון. אחד החיילים, שאול יהודה, אמר לקול ישראל כי חוקרי מצ"ח באו היום לתערוכה, החרימו קלטת ולקחו דוגמאות מאביזרים בתערוכה.

יהודה הוסיף כי בשבוע הבא תוצג התערוכה בכנסת במהלך דיון בוועדת החינוך. מצה"ל נמסר כי המשטרה הצבאית פתחה בחקירה מיד עם פירסום קיומה של התערוכה, וכי על החקירה הוחלט לאחר התייעצות עם הפרקליט הצבאי הראשי, כדי לבדוק את הטענות והביקורת שהועלתה על התנהגות החיילים בשטחים.

מארגני התערוכה הסבירו עם פתיחתה, בתחילת יוני, כי לא מדובר בתערוכה שמאלנית או ימנית אלא הומנית. "בוגרי חברון" מבקשים להביא לתודעה הציבורית את המציאות היומיומית הקשה בעיר הכוללת עימותים עם ציבור המתנחלים והפלסטינים.

ח"כ רומן ברונפמן שביקר היום בתערוכה שמע על הזימונים שקיבלו עורכיה וזעם על כך. "אני מצר על העובדה שמצ"ח בוחרת לחקור חיילים משוחררים החושפים אמת קשה על התנהלות הצבא בחברון ולא להתמקד בחקירת העוברים על החוק". ברונפמן הזמין את הרמטכ"ל לערוך את ישיבת המטכ"ל הקרובה בתערוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully