וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ איתן: התנהגות משפחת שרון מושחתת

22.6.2004 / 0:03

לדברי יו"ר ועדת חוקה, על אנשי ציבור לומר כי ההתנהגות אינה תקינה. 7 שופטי בג"ץ ידונו בעתירות נגד החלטת מזוז בשבוע הבא

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ מיכאל איתן (ליכוד), אמר כי "התנהגות משפחת שרון מושחתת, וחובה על אנשי הציבור לומר בקול גדול כי אינה תקינה ואינה מודל לחיקוי, על אף שהיועץ מזוז החליט לסגור את התיק". בקול ישראל דווח, כי איתן אמר עוד, ש"ברור לכולם שגלעד שרון קיבל מאות אלפי שקלים על ייעוץ בענייני שיווק, ועוד מיליון שקל על ייעוץ בענייני אבטחה, רק משום שהוא בנו של אריאל שרון".

כתבי "הארץ", יובל יועז וגדעון אלון, מוסיפים:

בג"ץ ידון ביום שלישי הבא, בהרכב מורחב של שבעה שופטים, בעתירות שהוגשו נגד החלטת היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בפרשת "האי היווני". כך קבע אתמול בבוקר נשיא בית המשפט העליון, אהרון ברק, שיישב בראש ההרכב. חוות הדעת של שופטת בית המשפט העליון ופרקליטת המדינה לשעבר עדנה ארבל, שהמליצה להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה אריאל שרון ובנו גלעד, תפורסם ביום חמישי השבוע, כפי שהתחייב היועץ המשפטי לממשלה.

הנשיא ברק החליט שבהרכב שידון בעתירות לא תשתתף השופטת דורית בייניש, חברתה של פרקליטת המדינה לשעבר, השופטת עדנה ארבל. גם השופט אליקים רובינשטיין, היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, וכמובן השופטת ארבל לא יהיו חלק מההרכב. לפיכך, שאר ששת שופטי ההרכב הם: המשנה לנשיא בית המשפט העליון, השופט אליהו מצא, והשופטים מישאל חשין, יעקב טירקל, אליעזר ריבלין, אילה פרוקצ'יה ואדמונד לוי.

השופט חשין קבע כבר בשבוע שעבר, לאחר הגשת העתירה הראשונה על החלטת היועץ של התנועה לאיכות השלטון, שהמדינה תגיש את תשובתה לעתירות חמישה ימים לפני הדיון. מכיוון שהדיון נקבע ליום שלישי, ביום חמישי הקרוב תוגש תשובת המדינה, שלפי התחייבות היועץ תכלול גם את המלצתה של ארבל ואת טיוטת כתב האישום שגיבש צוותה.

מזוז לא נכח בדיון על החלטתו

מזוז לא השתתף בישיבת ועדת החוקה שהתכנסה אתמול בבוקר לדון בהחלטתו לסגור את תיק החקירה נגד ראש הממשלה, אריאל שרון, ובנו גלעד. מזוז הודיע רק אתמול בבוקר על ביטול השתתפותו, ובכנסת מעריכים כי מזוז ביטל הופעתו מחשש שהמחלוקת בינו לבין ארבל תתחדש במלוא עוצמתה במהלך הדין, וכי שר המשפטים, יוסף לפיד, שמנסה להרגיע את הרוחות, חושש מדיון פתוח שילבה שוב את האש.

ממשרד המשפטים נמסר כי מזוז ביטל השתתפותו מאחר ולא ניתן לדבר על ההחלטה, שעומדת בפני בג"ץ, וכי כל עוד נמשך הדיון במשרד המשפטים על תהליך קבלת ההחלטות שהוביל לסגירת התיק אין טעם שמזוז יופיע בפני הוועדה.

עם פתיחת הדיון מחה יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל איתן, על כך שקרא על ביטול הופעתו של מזוז באינטרנט. "אמש התנהלו שיחות פרטיות שבמהלכן ניסו למנוע ממזוז להופיע בפני הוועדה, אך עמדתי על כך שיגיע", אמר איתן, "החוק מאפשר לנו לחייב עובד מדינה להופיע בפני הוועדה. היועץ המשפטי אינו יכול לבטל השתתפותו, אלא אם כן שר המשפטים אסר עליו להופיע".

לפיד, שהביע תמיכה בהחלטת מזוז לא לדבר בפני הוועדה, ענה שלא אסר על מזוז להופיע. "יש לי חובה כשר המשפטים לדאוג לכך שהמערכת תשקוט ותתפקד", אמר לפיד, "אין לי עניין שכל הפצעים ייפתחו מחדש". לפיד הגדיר את המצב השורר בין מזוז לראשי הפרקליטות כ"חילוקי דעות משפטיים", והדבר עורר גיחוך בקרב כמה מחברי הוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully