וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובוט עם כבוד

אביגד ברמן

20.6.2004 / 16:39

חמישה רובוטים מפורסמים יקבלו אות כבוד ויוכנסו ל"היכל התהילה של הרובוטים"

היכל התהילה באוניברסיטת קארנגי מלון בפנסילבניה, יקבל בקרוב חמישה רובוטים חדשים: הרובוט "אסימו" של חברת הונדה, "שייקי" הקשיש, אסטרובוי היפני, C3PO הפטפטן ו"רובי הרובוט". חמשת הרובוטים הללו נבחרו בקפידה על ידי צוות שופטים מכובד, ביניהם גם סופר המדע הבדיוני הידוע ארתור סי קלארק.

הרעיון לחלוק כבוד עם חמישה רובוטים נשמע קצת מטופש, בעיקר כששניים מתוך חמשת הרובוטים הם למעשה שחקנים בתחפושת ואחד בכלל מצוייר. אז מה בעצם קורה פה? ובכן, ג'יימס מוריס, המייסד של "היכל התהילה של הרובוטים" הקים את ההיכל כדי לציין את הרגעים החשובים בהיסטוריה של הרובוטים, אשר התחילה בסביבות שנות החמישים / שישים ותמשיך, כנראה, אל תוך העתיד הרחוק.

הזוכים המאושרים

"אסימו" החדיש נבחר מפני שהוא מייצג בצורה מצויינת את הדרך שבה רובוטים דמויי אדם אמורים להראות בעתיד. אסימו כבר הפך לסוג של ידוען אשר מסתובב בכל רחבי העולם ומראה לאנושות כיצד הוא מסוגל ללכת, לרוץ, לרקוד, לעלות במדרגות ועוד.

"שייקי" הוא הרובוט הזקן ביותר בהיכל התהילה, הוא נבנה בשנת 1969 וכבר אז היתה לו מערכת תכנות מלאה, יכולת לראות את הסביבה שלו בוידאו ולהגיב בהתאם, יכולת התחמקות ממכשולים ואפילו יכולת לשנות את הסביבה שלו על ידי דחיפת חפצים ממקום למקום. אין ספק כי הרובוט "שייקי" הקדים את זמנו בכמה וכמה שנים.

C3PO, מסדרת סרטי "מלחמת הכוכבים" יצטרף אל חברו הטוב R2D2, אשר זכה למקום של כבוד בהיכל כבר בשנה שעברה. אליהם ייצטרפו גם "רובי הרובוט" מתוך סדרת המדע הבדיוני "הכוכב האסור" (Forbidden Planet) וגם הדמות המצויירת "אסטרו בוי" (לשעבר אטום בוי) שהוא רובוט עם נשמה (מעיין גרסה יפנית לפינוקיו).

בשנה שעברה זכו הרובוטים R2D2, HAL 9000 (מתוך 2001 אודיסיאה בחלל), רכב הגישוש סוג'ורנר, אשר נשלח לחקור את מאדים ופס הייצר Unimate שעזר לחברת ג'נרל מוטורס להלחים מכוניות חדשות בשנת 1961.

ואני שואל איפה מקום הכבוד של פחינוע, הרובוט העברי הראשון?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully