וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז מעביר לידי שרון ולפיד את החלטתו

15.6.2004 / 16:00

בשעה 17:00 תכונס מסיבת עיתונאים, בה יודיע היועץ המשפטי לממשלה על מסקנתו לגבי פרשת "האי היווני" בפומבי. מזוז צפוי להכריז כי שרון לא יואשם

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, מעביר בשעה זאת לראש הממשלה, אריאל שרון, ולשר המשפטים, יוסף לפיד, את החלטתו בשאלת העמדתם לדין של ראש הממשלה, ובנו גלעד, בפרשות ה"אי היווני" וגינתון, הקשורות לאיש העסקים דוד אפל. בשעה 17:00 יכנס מזוז מסיבת עיתונאים בה יודיע בפומבי על החלטתו.

בפרקליטות המדינה נשמעה אתמול הערכה שהדו"ח שיפרסם היועץ ינוסח באופן זהיר כדי שלא "להעניק מתנות" לעותרים הצפויים לבג"ץ נגד ההחלטה. לפיכך, מזוז "יקצר קווי הגנה" ויימנע מלקלוע את עצמו להסברים ולהתפלמסויות מיותרות. גורמים שונים, כולל במערכת הפוליטית, כבר מכינים את טיוטות העתירות שיוגשו מיד לאחר ההודעה, במקרה של סגירת התיק. הח"כים יוסי שריד (יחד-מרצ) ואיתן כבל (עבודה) כבר הודיעו כי הם מתכוונים לעתור לבג"ץ נגד מזוז אם יודיע כי החליט לסגור את התיק של שרון.

את מרבית יומו בילה אתמול היועץ במשרדו, בשקידה על כתיבת הדו"ח. מדובר במסמך בן עשרות עמודים, שבו ניתוח מפורט של הראיות שנאספו, תוך הסקת מסקנה באשר לכל אחת מהן, ובאשר לרמת הוודאות העולה מצירופן יחד, רמה שלדעת היועץ איננה מספקת סיכוי סביר להרשעה, ולפיכך אין בה כדי להצדיק הגשת כתב אישום. במהלך כתיבת החלטתו, נעזר מזוז באנשי הצוות שמינה לבחון את המלצת הפרקליטות. מזוז והצוות בחנו את ההמלצה שנכללה בטיוטת כתב האישום של פרקליטת המדינה לשעבר, עדנה ארבל, שניסה להאשים הן את אריאל שרון והן את גלעד שרון בסעיף לקיחת שוחד, כנאשמים במשותף. אולם גם את התרכיב-המשפטי הזה שרקח צוותה של ארבל, מזוז לא קנה.

אם אכן יודיע מזוז על סגירת התיק, ידרשו מיד אחר-כך סניגוריו של איש העסקים דודי אפל למחוק את האישומים נגדו במתן שוחד לראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully