וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה: מילואימניקים לא ישרתו מעבר לגיל 41

24.4.2001 / 18:14

בכך דחה את בקשת מערכת הביטחון; משרד האוצר ומשרד הביטחון סיכמו בין היתר, על תשלום עבור שירות חד יומי, תוספות שכר על שירות הנמשך מעל 26 יום ופיצוי במקרה של פיטורים

ראש הממשלה, אריאל שרון, קבע כי גיל המשרתים במילואים לא יוארך מעבר לגיל 41, זאת בניגוד לרצונה של מערכת הביטחון שביקשה לשנות את החוק עקב המצב הביטחוני. נושא הגדלת מספר ימי המילואים, מ-30 ל-40 יידון, בימים הקרובים, בין ראש הממשלה לצה"ל.

שר האוצר, סילבן שלום, וסגנית שר הביטחון, דליה רבין פילוסוף, סיכמו על שורת הטבות לחיילים המשרתים במילואים, שיינתנו החל מהמחצית השנייה של השנה.

בין היתר הוחלט, כי החיילים יתוגמלו גם עבור שירות חד יומי. כמו כן יקבלו חיילי המילואים מענק ותוספת שכר עבור שירות מילואים הנמשך מעל ל-26 יום, ויפוצו במקרה של פיטורים כתוצאה משירות המילואים. בנוסף יורחב הביטוח שניתן למילואימניקים שנפגעו בעת שירותם. הכוונה היא לא רק לביטוח חיים וביטוח אובדן כושר אלא גם ביטוח שארים, שמוענק לבני משפחה.

כמו כן, עובד המפוטר בשל שירות מילואים צפוי לזכות לפיצוי של חמש משכורות. משרד האוצר ומשרד החינוך הסכימו, בתיאום עם ועד ראשי האוניברסיטאות, כי לסטודנטים המשרתים במילואים יינתנו שורת הקלות בהן מועד ג' והוספת קורסי קיץ. הסיכום שהושג בין משרד האוצר למשרד הביטחון יובא לדיון בישיבת הממשלה הקרובה.

נציגי חיילי המילואים דרשו מן הממשלה להגיע להחלטה בנושא עד יום הזיכרון לחללי צה"ל. במסגרת המאבק, נפגשו החיילים עם שר האוצר, שר הביטחון, וראש הממשלה. בתום פגישתם עם ראש הממשלה, אמרו נציגי חיילי המילואים כי שרון התחייב שכל הנושאים שאינם דורשים חקיקה, כמו הקלות מסוימות לסטודנטים, יעלו בישיבת הממשלה הקרובה. לגבי הנושאים המחייבים חקיקה, שרון התחייב כי הם יעלו כהצעת חוק ממשלתית מיד עם תחילת מושב הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully