וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלוקת בין קבוצת אפיק לרשות השנייה על חישוב ה"ביד" לערוץ השלישי

רוני קורן-דינר

23.4.2001 / 11:22

ד"ר שיינין: "לרשות השנייה יש טעות בסיסית במתימטיקה"; הרשות: "הנוסחה שאפיק מתבססת עליה שונה מהנוסחה שהוצגה במסמך ההבהרות"

הרשות השנייה העבירה אמש סמוך לשעה 22:00 את נוסחאות החישוב שלה ל"ביד" של המכרז לערוץ השלישי לידי ד"ר יעקב שיינין, היועץ הכלכלי של קבוצת אפיק.

בהודעה שהוציאה הבוקר הרשות היא כותבת כי "נבחנו טענותיה של "אפיק רום" בדבר דמי הזיכיון החד פעמיים שהוצעו (הביד). הרשות מצאה כי נוסחת חישוב הניקוד שהציגה אפיק שונה מהנוסחה לפיה פעלה הרשות, ואינה עולה בקנה אחד עם מסמך ההבהרות שפירסמה הרשות".

"בעוד שבהבהרה נאמר כי "סכומי דמי הזיכיון שיוצעו ידורגו בסולם לוגריתמי (על בסיס 10) ביחס ל-Benchmark... הרי שנוסחת אפיק בוחנת 'הפרש' ולא 'יחס'. בשיטה זו לערכו של ה-Benchmark אין כל משמעות, שכן הפער (הפרש) בניקוד בין ההצעות נשאר זהה, יהיה ה-Benchmark אשר יהיה".

הרשות טוענת עוד כי שימוש בנוסחת אפיק עשוי להביא למתן ניקוד הגבוה מ-30 הנקודות שהוקצו לביד, דבר שאינו אפשרי על פי נוסחת הרשות. "נוסחת אפיק מקנה ניקוד משמעותי (כ-14 נקודות) אפילו להצעת ביד של 1,000 שקל בלבד, בעוד שע"פ נוסחת הרשות, הצעות נמוכות במיוחד יזכו לציון קרוב לאפס", מוסיפה הרשות.

בתגובה, אמר ל-TheMarker.com ד"ר שיינין כי "לרשות השנייה יש טעות בסיסית במתימטיקה", אך סירב לפרט אם הטעות היא בנוסחה עצמה או בחישוב. לדבריו, משרדו יפרסם הודעה ברגע שיסיים לעבוד על התשובה לרשות. דן מרגלית, מנכ"ל קבוצת אפיק, מסר ל-TheMarker.com כי הקבוצה סומכת ידיה על חוות דעתו של שיינין, ותתכנס לגיבוש המשך צעדיה בהתאם לתשובתו.

כזכור, קבוצת אפיק, מייסודם של אולפני מימד, קבוצת "הארץ" ואיש העסקים יצחק תשובה, טוענת כי על פי חישוביה, היא היתה צריכה לגבור על קבוצת שידורי עדן ב-0.9 נקודות בחישוב הכללי.

כפי שפורסם, אפיק הובילה על שידורי עדן בשתי נקודות לערך בסיום שלב בדיקת הצעות התוכן של כל קבוצה, שמשקלו בבחירת הזוכים היה 70%. לאחר מכן נפתחו מעטפות ה"ביד": שידורי עדן הציעה 13 מיליון שקל, ואילו אפיק הציעה 5 מיליון שקל. כך, גברה קבוצת שידורי עדן, בראשות המנכ"ל מוטי קירשנבאום, על אפיק בחצי נקודה.

TheMarker.com ואפיק משתיייכים לקבוצת "הארץ"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully