וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצ"ח תחקור העדויות בתערוכת החיילים מחברון

4.6.2004 / 7:34

עשרות חיילים מספרים ב"שוברים שתיקה" איך איבדו צלם אנוש: גנבו מכשירי חשמל, השתמשו בוילונות ומגבות של פלסטינים כנייר טואלט וצפו בהתעללות בגופות פלסטינים

מצ"ח תפתח בחקירה בעקבות העדויות שהתפרסמו בתערוכת החיילים "שוברים שתיקה", המוצגת בימים אלו בתל אביב. בתערוכה מוצגות עדויות ותמונות של חיילי הנח"ל שהשתחררו לאחרונה משירות סדיר בחברון, ועולה מהם חשד למעשי התעללויות בפלסטינים. ב"מעריב" דווח כי הפרקליט הצבאי הראשי, האלוף מנחם פינקלשטיין, הורה לפתוח בחקירה יומיים אחרי פתיחת התערוכה, שנפתחה ב-1 ביוני.

העדויות הקשות נאספו מעשרות חיילים מיחידות שונות. החיילים מספרים שאיבדו צלם אנוש במהלך השירות, התמכרו לתחושת הכוח ומילאו פקודות בלתי חוקיות בעליל. חייל אחד סיפר כי חבריו התעללו בגופות פלסטינים, אחד העיד כי כשנייר הטואלט היה נגמר בבתים שעליהם השתלטו הם נהגו להשתמש במגבות או וילונות שבבית. חיילים נוספים סיפרו כיצד גנבו חפצים ומכשירי חשמל מבתי פלסטינים.

חיילים נוספים העידו כי ראו את מפקדיהם מבצעים פעולות לא חוקיות: חייל אחד סיפר כי מפקדו הורה לפלסטיני לפרק את הצמיגים ברכבו ללא סיבה. חייל אחר סיפר כי מפקדו ניסה לפזר הלוויה באיומי נשק, למרות שניתן למשתתפים אישור מהחטיבה לקיים את ההלוויה.

בגלי צה"ל דווח, כי גורמים בפיקוד מרכז הביעו ספק בנוגע לאפשרות לברר את הנסיבות המדויקות של המקרים. עם זאת הבטיחו הגורמים לבחון מחדש את ההכשרה הניתנת לחיילים לקראת השירות הצבאי בערים פלסטיניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully