וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס גלעד מבקש הכרה כנכה צה"ל

25.5.2004 / 8:25

ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון תובע מהמשרד לקבוע לו מעל 50% נכות, בשל תשישות פיזית ונפשית. האלוף במיל' טוען, כי נפגע עקב לחצים קשים, לילות בלי שינה ותזונה לא סדירה

האלוף במילואים עמוס גלעד, ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון, תובע ממשרד הביטחון לקבוע לו יותר מ-50% נכות ולהכיר בו רשמית כנכה צה"ל. ב"מעריב" דווח כי גלעד טוען שהוא סובל מפגיעה בריאותית בעקבות לחצים קשים בהם היה נתון במהלך שירותו הצבאי ובגלל לילות ללא שינה, תזונה לא סדירה והצורך לקבל החלטות בפרקי זמן קצרים. לדבריו, הפגיעה לא מפריעה לתפקודו, אך הלכה והחמירה לאורך השנים.

בתצהיר שהגיש לבית המשפט מפרט גלעד את האירועים בהם היה מעורב במהלך שירותו בצה"ל, אשר גרמו לו לפגיעה: ההתרעות שהשמיע לפני הטבח בסברה ושתילה, שזכו להתעלמות, העבודה המפרכת לצידו של אהוד ברק כראש חטית מחקר באמ"ן, ושורה של מחלוקות עם דרגים בכירים – כל אלה הביאו אותו ל"תשישות פיזית ונפשית קיצונית ביותר".

בין היתר נכתב בתצהיר שהגיש גלעד לבית המשפט, כי "בספטמבר 1984, שעה שראש אמ"ן היה בחו"ל, התקבל דיווח מודיעיני משמעותי ביותר, שחייב קבלת החלטה אופרטיבית בתוך שעתיים לכל היותר. לא הצלחתי ליצור קשר עם ראש אמ"ן ונאלצתי לקבל החלטה של אלוף בעצמי (הייתי בדרגת רב סרן). שגיאה בהחלטה היתה עלולה לגרום לאסון לאומי. במהלך השעות הללו הייתי נתון בחרדה גדולה ובלחץ נפשי קשה, התהלכתי שטוף זיעה וסחוט גופנית. את תקופת השירות הזאת גמרתי 'על הקרשים'".

גלעד שימש כראש חטיבת המחקר באגף המודיעין וכדובר צה"ל. בתפקידו האחרון היה מתאם פעולות הממשלה בשטחים. בתפקידו היום מנהל גלעד ערוצי מו"מ חשאיים מול הפלסטינים, ונחשב כבעל השפעה מכרעת על ראש הממשלה, אריאל שרון, ושר הביטחון, שאול מופז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully