וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיים המבצע ברפיח. החיילים עזבו את העיר

25.5.2004 / 0:02

צה"ל: במבצע "קשת בענן" נהרגו 41 מחבלים ו-12 אזרחים, נהרסו 56 בתים ואותרו 3 מנהרות להברחת נשק

צה"ל הוציא את כל כוחותיו מהעיר רפיח ברצועת עזה, ובכך הסתיים מבצע "קשת בענן" שהתנהל בעיר מאז יום שני שעבר. דובר מטעם הצבא מסר הערב כי אין כעת בעיר כוחות ישראלים, לאחר שאחרוני החיילים יצאו משכונת קישטא. במקביל, הסיר צה"ל את הביתור בין רפיח וחאן יונס.

במסיבת עיתונאים מנה תא"ל שמואל זכאי, מפקד אוגדת עזה, את הישגי המבצע: "הרגנו 41 מחבלים, איתרנו והרסנו שלוש מנהרות ועוד פתח ששימש כהכנה למנהרה. עצרנו פעילי טרור שהיו קשורים להכנת המנהרות". כן אמר שצה"ל הרס 56 מבנים, מהם רק שניים השייכים למחבלים. מחלק מהבתים נורתה אש על כוחות צה"ל ובחלקם הכינו מטענים. בנוסף, נהרסו מבנים שצה"ל נאלץ לעבור דרכם, משום שעל הדרך היו מטענים. בין הבתים שנהרסו, היה ביתו של המחבל שרצח את בנות משפחת חטואל.

לגבי הרג אזרחים, אמר תא"ל זכאי כי נהרגו 12 פלסטינים לא חמושים, שבעה מהם מירי הפגז על התהלוכה בתל סולטאן ביום רביעי שעבר. זכאי אמר כי התחקיר בנושא זה לא הסתיים, אבל נראה שמפקד הטנק שירה לעבר המבנה הנטוש לא ראה את התהלוכה. "לא השתמשנו בפגז לפיזור ההפגנה אלא ליצור אפקט של פיצוץ", אמר. "לפי מיטב שיפוטי המקצועי, ההחלטה של מפקד הטנק היתה נכונה".

לגבי יתר ההרוגים, לדברי זכאי, לא ידוע בוודאות כי נהרגו מירי צה"ל. הוא הוסיף כי לפחות באחד המקרים, חיילי צה"ל זיהו ירי מחבלים על אזרחים. זכאי דחה דיווחים כאילו יש אסון הומניטרי ברפיח. "אחד השיקולים שהנחו אותנו היה לאפשר מעבר מזון ותרופות, וטיפול בתשתיות מים, חשמל וביוב".

סוכל פיגוע במאה שערים

כתבי "הארץ", יהונתן ליס וארנון רגולר, מוסיפים:

השב"כ, משטרת ירושלים וצה"ל סיכלו בשבוע שעבר פיגוע גדול של החמאס שאמור היה להתבצע ביום ראשון שעבר בשכונת מאה שערים. בעקבות התרעה נקודתית שהתקבלה בשעות הערב נערכו כוחות משטרה וצבא בכבישי צפון ירושלים וחסמו אותם לתנועה.

במקביל התקבל מידע כי צעיר ירושלמי, תושב העיר העתיקה, בן 18, אמור היה לשתף פעולה עם מבצע הפיגוע. לאחר שנעצר סיפר בחקירתו כי גויס על ידי בן דודו ואמור היה לקבל מטען במשקל 20 ק"ג, אותו היה אמור להעביר למתאבד שעשה את דרכו משכם. ביום שבת האחרון נעצרו שני פלסטינים משכם, שמתגוררים בצפון ירושלים, ועסקו ברוכלות. בחקירתם סיפרו כי המטען הועבר לעיר בתוך עגלת ירקות. בחיפושים שערכו השב"כ והמשטרה נמצא המטען ופורק.

חמוש נהרג בשכם

צה"ל עצר אתמול באזור ג'נין את טלי פחימה, אזרחית ישראלית שחשודה בסיוע לפעילות טרור. פחימה היתה בקשרי ידידות קרובים עם בכיר המבוקשים מאזור ג'נין, פעיל התנזים זכריה זביידי, ושהתה במחיצתו בשבועות האחרונים. האישה הצהירה בעבר כי היא מוכנה לשמש "מגן אנושי" לזביידי.

כוח צה"ל הרג אתמול בבוקר חמוש במחנה הפליטים בלאטה בשכם, לאחר שירה לעבר החיילים. ההרוג הוא חמזה אל בוריני. מוקדם יותר נפצע אנושות בשכם חמוש פלסטיני. שמונה מבוקשים נעצרו בשטחים הלילה.

ילד פלסטיני, בן 12, עדנאן אל בחש, שנפצע שלשום במהלך "תאונת עבודה" בשכם מת אתמול מפצעיו. בתקרית נהרגו שני פעילי חמאס ופעיל בזרוע הצבאית של פתח בעת שהכינו פיגוע נגד כוחות צה"ל בשכם. שמונה פלסטינים נוספים, רובם ילדים מבית ספר סמוך, נפצעו מפיצוץ מטען נוסף במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully