וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצומה בחתימת מאות עיתונאים: "פיטורי נגבי - סכנה לחופש העיתונות"

לירון מרוז

20.4.2001 / 0:43

על המודעה, המתפרסמת בעיתון הארץ, חתומים כשלוש מאות עיתונאים בכירים מכל כלי התקשורת; דורשים להחזיר את נגבי לעבודתו; שלי יחימוביץ': הדחת נגבי מאפילה על עבודתנו העיתונאית

פרשת פיטוריו של הפרשן המשפטי של מעריב, משה נגבי, מסרבת לרדת מהכותרות. היום (יום ו') מתפרסמת בעיתון הארץ מודעת ענק עליה חתומים מאות עיתונאים הקוראים להחזרתו של נגבי לעבודה.

"אנו החתומים מטה, עיתונאים מכל כלי התקשורת בישראל, מוחים על פיטוריו השרירותיים של הפרשן המשפטי של עיתון מעריב, משה נגבי", נכתב במודעה. "פיטוריו על רקע סירובו לכתבת פרשנות שתשרת את האינטרסים של בעלי העיתון, הם סימן רע לעתידה של העיתונות החופשית, ולאיכות החיים הדמוקרטים בישראל".

המודעה ממומנת בכספה של אגודת העיתונאים בירושלים וכן מכיסם של החתומים עליה, המשתייכים כמעט לכל אמצעי התקשורת, האלקטרונית והכתובה בארץ.

"מעל לכל יש כאן נקיטת עמדה", מסבירה שלי יחימוביץ', שגם חתומה על העצומה וגם החתימה עליה אנשים. "בניגוד למה שאנשים חושבים, עיתונאים הם לא גוף אחד, וכאן למעשה יש את הכל: סולידריות עם חבר מוערך, חופש הביטוי, הכבוד המקצועי שלנו שנפגע, וזכות הציבור לדעת".

יחימוביץ' אינה בטוחה שהעצומה תחזיר את נגבי למקום עבודתו הקודם, אולם לדבריה זהו אינו הנושא היחידי שעל הפרק. "למרות שמשפחת נמרודי מאוד עשירה וחזקה, ויש לה עיתון, אני חושבת שבהתאספות שלנו יחד יש אמירה, אנחנו עומדים בפרץ בפני פעולה שמאפילה על העבודה העיתונאית שלנו".

"יותר בריונות, פחות עיתונות"

שחר אלתרמן, ממוסף שבעה ימים בידיעות אחרונות, היה בין מארגני העצומה. לדבריו ההחתמה החלה לפני כשבוע, בשיטת "חבר מביא חבר". אלתרמן טוען כי המטרה העיקרית היא שמקבלי ההחלטות במעריב יחזירו את נגבי לעבודתו. "אני מאמין שצריך לתת להם הזדמנות לתקן את העוול שהם גרמו לעיתונאי מצויין", הוא אומר, אך מודה שהוא אינו רואה לכך סיכוי רב.

המטרה השניה אותה מציין אלתרמן, נוגעת לפן עקרוני יותר של העיתונות בארץ. "למעשה, היינו צריכים להזדעזע קודם, כשגידי שמרלינג פוטר ממעריב (בשל סיקור משפט נמרודי בצורה שלא נשאה חן בעיני עורכי העיתון. ל.מ) פשוט נרדמנו בשמירה לאור דברים שקרו בשנים האחרונות, בעיקר במעריב, שבעיני נראים יותר כבריונות ופחות כעיתונות. חשוב שעיתונאי ידע שיש לו קולגות שיתמכו בו ככל שהם יכולים".

לגבי המשך הדרך, מודה אלתרמן, שהוא עצמו עדיין לא גיבש דרכי פעולה נוספות. "לציבור הישראלי אין נטיה לזכור משהו אחרי חצי שעה, וכך גם למשפחת נמרודי. המחאה צריכה לעבור ממעריב הלאה. בסופו של דבר היא צריכה להיות גם מופנית לאמצעי תקשורת אחרים. זו תעודת עניות שנגבי יושב בבית, ואף אחד מהעיתונים האחרים או כלי התקשורת האלקטרונים לא קופץ עליו".

רזי ברקאי ממשיך את דבריו של אלתרמן ואומר כי היה שמח לראות את נגבי כפרשן משפטי בגלי צה"ל. "אני מכיר אותו עוד מימי קול ישראל, זהו איש מצוין. חשוב מאוד שימשיך להיות עיתונאי", אומר ברקאי.

"אני מאמינה שנגבי לא ישאר מחוסר עבודה", מסכמת יחימוביץ', "בעיקר כי הוא אחד המוכשרים שבינינו".

לפני כיומיים פורסם בוואלה! חדשות כי עשרות עורכים ועיתונאים, מהבכירים במעריב, הגישו מכתב מחאה לעורך העיתון. במכתבם קבלו הכותבים על פיטורי נגבי. בין החותמים העיתונאים בן כספית וחמי שלו, ראש מערכת החדשות עמוס רגב, רכזי הכתבים ובכירים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully