וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוותיקן מזהיר קתוליות מנישואים למוסלמים

רויטרס

15.5.2004 / 0:04

מסמך שמפיצה הכנסיה מזהיר את בנותיה לחשוב היטב לפני נישואים מסוג זה. הורי החתן סומנו כגורם בעייתי שעלול לנסות להמיר את ילדן. העלון צפוי לעורר מתיחות בין שתי הדתות

הוותיקן מזהיר את הנשים הקתוליות לחשוב היטב לפני שהן מתחתנות עם גבר מוסלמי. במסמך שהפיצה הכנסיה הקתולית, העוסק במהגרים, היא קוראת למוסלמים לשפר את יחסם לזכויות אדם, לדמוקרטיה ולשוויון בין המינים.

המסמך, שצפוי לעורר מתיחות בין שתי הדתות, מסביר כי כשמוסלמי ונוצריה רוצים להתחתן, "הניסיון הרע מלמד אותנו שיש צורך בהכנה זהירה ומדוקדקת" מצד הכלה, נאמר בו. הכנסיה מסמנת את הורי החתן כגורמים בעייתיים וממליצה לה להתעקש על הטבלת הילד וגידולו כנוצרי. אם הנישואים מתרחשים במדינה מוסלמית, מוזהרת הנוצריה לא לחתום על שום מסמך כמו ה"שאהדה" שמשמעותו המרת דתה.

המסמך של הוותיקן מציין את ה"קרב" על נשמות המאמינים במיוחד ביבשת אפריקה, בו נאבקת הנצרות מול האיסלאם על אמונת התושבים.
עוד נכתב כי אסור לכנסיות להסכים לאפשר לבני דתות אחרות להתפלל בהן, זאת בעקבות דרישת מוסלמים להתפלל בכנסיה בקורדובה שבספרד, בטענה כי מדובר באתר בו שכן בעבר מסגד.

מנהיג הכנסיה הקתולית, האפיפיור יוחנן פאולוס השני, ביצע כמה מהלכים תקדימיים כשנשא דברים במסגד במהלך ביקורו בדמשק. האפיפיור זכה בנקודות אצל העולם הערבי כשהביע התנגדות פומבית למלחמה בעיראק. עם זאת, אנשיו של האפיפיור הביעו דעות קיצוניות יותר וחשש פומבי מהתפשטות האיסלאם והסכנה שנגרמת כתוצאה מכך לנצרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully