וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיכה מקיר לקיר בכנסת במאבק המילואימניקים

לירון מרוז

16.4.2001 / 17:25

הכנסת התכנסה היום לדיון פגרה מיוחד סביב הנושא הביטחוני ועניין שירות המילואים; הסיעות החרדיות הביעו אף הן תמיכה במאבק, מה שהרגיז כמובן את טומי לפיד וחבריו ב"שינוי"

מאבק המילואימניקים הגיע היום למסדרונות הכנסת: בשעות הבוקר התקיימו פגישות ודיונים בפורומים שונים וכן נערך דיון במליאה בנושא הצורך בהטבות לאנשי המילואים בצה"ל.

הצעות החוק בעניין הלכו והתרבו בעת האחרונה ונעו מהצעת ועדת החינוך לזיכוי של שתי נקודות אקדמיות לסטודנטים המשרתים יותר מ-15 ימי מילואים בשנה ועד להצעות שונות הנוגעות לתגמולי מס. אפילו החרדים הצטרפו לחגיגה כשיו"ר סיעת ש"ס, ח"כ יאיר פרץ, הציע הצעה משלו וח"כ מאיר פורש (יהדות התורה) אמר כי "סיעתו מעוניינת לתמוך באופן מעשי בקידום למען חיילי המילואים בישראל"

בחדרו של יו"ר הכנסת בה השתתפו ראשי הקואליציה וכן הנציגים של תנועות המחאה השונות בעניין המילואים סוכם כי יעשה מאמץ לרכז את כל הצעות החוק להצעת חוק אחת שתונח על שולחן הכנסת עם פתיחת מושב הקיץ בתחילת מאי.

אך מתברר כי לא כל חברי הביתה מתרשמים מהקונצנזוס המסתמן. ח"כ איתן כבל, ישראל אחת, מחברי הכנסת היחידים המשרתים במילואים סיפר כי רק לפני שלושה שבועות הגיש לנשיאות הכנסת הצעה דחופה לסדר לערוך דיון בנושא, אולם אז בקשתו נענתה בשלילה עכשיו, הוא אומר, כולם רוצים לקפוץ על העגלה. "יש קונצנזוס במילים. המילואימניקים הם לא קבוצת לחץ אז עכשיו כולם מקימים שדולות ומקשקשים אבל בסוף כל אחד יצביע על פי המשמעת הסיעתית". כבל מסביר כי הבעיה שאין שום מפלגה שהנושא מבחינתה הוא ייהרג ובעל יעבור.

ח"כ טומי לפיד (שינוי) אמר לגבי תמיכת החרדים באנשי המילואים: "החרדים הפכו את פטר החמור לפדיון של פראיירים בש"ס רוצים לשחד את אנשי המילואים על מנת להוריד את הלחץ לגיוס בחורי הישיבה".

לעומתו ח"כ אבשלום וילן (מרצ) טען כי לא מעניינים אותו המניעים של החרדים.
מבחינתו כל עוד הם תומכים בחוק-זה בסדר.

בתום הדיון במליאה הסתובב במשכן ראש תנועת התעוררות, בועז נול, כשעל פניו חיוך קטן. דקות ספורות לפני כן הוא שמע כי ראש הממשלה אריאל שרון התכוון להעלות בתחילת מאי חוק ממשלתי לעידוד חיילי המילואים. אך נול טוען כי המאבק רק מתחיל ומסביר כי המלחמה שלהם היא מלחמה ערכית לחלוקה צודקת של הנטל, תקציבים וסוכריות כפי שכרגע מוצע להעביר לחיילי המילואים, זו רק תחילת הדרך.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully