וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום בכנסת: "יום המילואימניקים"

לירון מרוז

16.4.2001 / 7:18

נציגי "התעוררות" והסטודנטים הגיעו לדיון מיוחד במליאה על זכויות חיילי המילואים; ש"ס הגישה הצעת חוק המיטיבה עם המשרתים במילואים; לפיד: זהו שוחד כדי להוריד הלחץ מגיוס החרדים

אחרי המחאה הציבורית, מגיעים היום נציגי חיילי המילואים לכנסת לכמה דיונים בדרישותיהם. בבוקר נערך דיון מיוחד בוועדת החינוך בנושא מחאת אנשי המילואים, ונציגי פורום המג"דים והמח"טים נפגשו עם יו"ר הכנסת, אברהם בורג. ראשי סיעות הקואליציה התכנסו גם הם לדיון בדרכי הסיוע לחיילי המילואים.

בתום הישיבה הוחלט כי 23 הצעות החוק העוסקות בנושא יגובשו, בסיוע המחלקה המשפטית של הכנסת ואנשי המילואים, לידי הצעת חוק אחת אשר תועלה בהליך מזורז להצבעה במליאה. אם במהלך פרק הזמן הזה תביא הממשלה הצעת חוק ממשלתית בנושא, יאוחדו שתי ההצעות.

ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר שכבר בזמן הקרוב תפעל הממשלה לשיפור תנאיהם של המשרתים במילואים. "זה לא מעשי לתת עכשיו פתרון כולל לכל הבעיות שמעסיקות את חיילי המילואים, אולם כמה היבטים ישופרו בטווח הקרוב", אמר שרון בפתח ישיבת הממשלה. ראש הממשלה הנחה את צה"ל שלא להביא, לפי שעה, לדיון בממשלה את ההצעה להאריך את תקופת שירות המילואים ל-40 יום בשנה.

מאבקם של חיילי המילואים זוכה היום גם לתמיכת ש"ס. ח"כ יאיר פרץ הגיש היום הצעת חוק הכוללת מספר הטבות לחיילי המילואים. בין ההטבות: תגמולי מס למשרתים במילואים ותגמולים מיוחדים לקרביים שביניהם, מתן הנחה בגובה עשרה אחוז מתשלום ארנונה לחייל מילואים המשרתים למעלה משבעה ימי מילואים והחזר גמול מילואים החל מהיום הראשון לשירות, כולל החזר גמול על שירות חד-יומי. לטענתו של פרץ הצעת חוק זו היא המפורטת והמתגמלת ביותר לחיילי המילואים שהונחה עד היום על שולחן הכנסת.

בנוסף לכך פרסם אתמול יושב ראש ש"ס, השר אלי ישי, הודעה לפיה הוא תומך בדרישת חיילי המילואים להטבת תנאי שירותם. עם זאת הוא ציין ש"הניסיון לכרוך את סוגיית בני הישיבות עם דרישות חיילי המילואים אינה מסייעת כלל לפתרון מצוקתם ויש כאן עירוב בין מינו לבין שאינו מינו". בתגובה לדברים אמר יושב ראש שינוי, ח"כ טומי לפיד כי "החרדים הפכו את פטר החמור לפדיון של פראיירים בש"ס רוצים לשחד את אנשי המילואים על מנת להוריד את הלחץ לגיוס בחורי הישיבה". לאנשי המילואים, טוען לפיד, אכן מגיע יותר כסף ובחורי הישיבה אכן צריכים להתגייס. יושב ראש תנועת "התעוררות" בועז נול, בירך על כל מי שמצטרף למאבק אך ציין כי יש לו בעיה עם מפלגות כמו ש"ס ויהדות התורה שתמכו ב"חוק טל". לדבריו המאבק שמתהל הוא ערכי והצעת ש"ס אינה תחליף לחלוקה שווה בנטל.

אתמול נפגש שר האוצר, סילבן שלום, עם נציגי תנועת "התעוררות" והתאחדות הסטודנטים, שהעלו בפניו את דרישותיהם להטבות עבור אנשי המילואים. שלום הבטיח להם כי יבחן את דרישותיהם ברצינות אולם נמנע מהתחייבות כלשהי. הוא אמר כי "יבחן את ההצעות לתגמול אנשי המילואים מתוך ראייה כוללת של צורכי המשק", וציין כי מדובר בשנה קשה מבחינה תקציבית בגלל האינתיפאדה בשטחים. נציגי המילואימניקים אמרו בצאתם מהפגישה כי ימתינו לתשובות על דרישותיהם בעשרת הימים הקרובים ו"אם עד אז לא נקבל תשובה - נחדש את פעולות המחאה". אתמול החליט ראש הממשלה, אריאל שרון, כי הממשלה תקיים דיון בדרכים להטיב את תנאיהם של המילואימניקים רק לאחר הגשת המלצות צה"ל בנושא.

"ידיעות אחרונות" מפרסם כי גם נציגי המפלגות החרדיות בכנסת הבטיחו את תמיכתם במאבקם של המילואימניקים. יו"ר סיעת ש"ס, יאיר פרץ, אמר כי סיעתו "תתגייס ותציע תמיכה וסיוע לאנשים הנושאים בנטל המילואים". בדיקה שערך יו"ר הכנסת גילתה שהוגשו 23 הצעות חוק למען חיילי המילואים, אולם כולן "נתקעו" במהלך שלבי החקיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully