וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפטני "האי היווני" חלוקים בדעתם

29.4.2004 / 0:13

ערוץ 2 פרסם הערב כי צוות המומחים שהקים מזוז הגיש דו"ח ביניים, לפיו אין ראיות להעמדת שרון לדין. בכיר בפרקליטות: לא הוגש כלום. חבר בצוות: הדעות חלוקות, אין עדיין המלצה

חברים בצוות המשפטנים שמינה היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, אמרו הערב לקול ישראל כי עד כה לא התקבלה מסקנה חד משמעית לשאלה האם יש מקום להעמיד לדין את ראש הממשלה, אריאל שרון, בפרשת "האי היווני". דיוני חברי הצוות המיוחד נמשכים בינתיים ובשבוע הבא חבריו ייפגשו עם צוותה של פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, שהכין את טיוטת כתב האישום.

בניגוד לפרסומים הערב בערוץ 2, הצוות לא הגיש למזוז כל דו"ח ביניים הכולל מסקנה כי אין ראיות להגשת כתב אישום נגד שרון. גורם בכיר בפרקליטות אמר הערב כי "לא גובש כלום".

בערוץ 2 דווח כי המשפטנים הגיעו למסקנה כי "אין ספק שהתיק 'מסריח' אבל עם תחושות קשות לא מנצחים בבית משפט". המשפטנים העריכו כי קיים סיכוי סביר שכתבי אישום יוגשו נגד מקורביו של שרון בפרשה.

בחדשות 10 פורסם לאחרונה כי שניים מחברי צוות המשפטנים דווקא תומכים בהמלצת פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, כי יש להגיש כתב אישום נגד שרון. היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הקים בזמנו צוות בכיר שיסייע בידיו להכריע בגורל תיק החקירה. מזוז בחר משפטנים מהמערכת, שאינם מקורבים במיוחד לצמרת פרקליטות המדינה, כדי שיוכלו לבחון עמו את תיק שרון ללא דעות מוקדמות.

בצוות הבכיר חברים המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לענייני חקיקה, יהושע שופמן, מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, שמעון דולן, מנהל תחום עיכוב הליכים בפרקליטות המדינה, דפנה ביינוול, סגן מנהל המחלקה לחקירות שוטרים, שלמה למברגר, ועוזרו הראשי של היועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי.

פרשת האי היווני עוסקת בחשדות לכאורה שהקבלן דוד אפל, גייס את בנו של ראש הממשלה ושר החוץ דאז, אריאל שרון, גלעד, כיועץ בשכר גבוה מאוד, כדי לזכות לסיועו בקידום הפרויקט.

שר המשפטים, יוסף לפיד, אמר הערב בערוץ 33 כי אם יוחלט להעמיד את רה"מ שרון לדין יהיה עליו להתפטר או להשעות עצמו. לפיד אמר כי אם שרון לא יעשה כן, הוא מתכוון למסור את התפטרותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully