וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בעיראק: הדגל החדש דומה לדגל ישראל

רחביה ברמן

28.4.2004 / 17:35

במרכז הדגל החדש מופיע סהר בצבע תכלת דווקא. עוד טענות: הוסרו מן הדגל המלים "אללה הוא אכבר", ובכלל סמכותה של המועצה השלטת הממונה מטעם האמריקאים לא מספקת לקביעת סמלים

אם קיוו האמריקאים שהצגתו של דגל עיראקי חדש תיתן תנופה לחזון עיראק החדשה שלהם, הרי ששוב נתקלו כוונותיהם הטובות בחומה של מציאות.

הדגל החדש (בתמונה העליונה) נבחר מתוך 30 הצעות, ואושר על ידי המועצה השלטת העיראקית, שמונתה לתפקידה על ידי ארה"ב. בדגל סהר בצבע תכלת על רקע לבן, ומתחתיו פס צהוב (שאמור לייצג את הכורדים) בין שני פסים תכולים (המייצגים את נהרות הפרת והחידקל).

הטענה הראשונה המועלית נגד הדגל החדש היא שהוא דומה מדי לדגל של...ישראל, או "הישות הציונית", כפי שעדיין מעדיפים עיראקים רבים לכנותנו. במיוחד עורר את רוגזם של העיראקים צבעו התכול של הסהר, שבאמת גורם לדגל להזכיר את זה עם המגן דוד. אפילו חברי המועצה השלטת הבחינו בכך, כנראה, ואמרו כי ביקשו מן האמן להכהות את הסהר או להחליף את צבעו.

שינוי נוסף שמעורר את רוגזם של עיראקים רבים הוא הוצאת המלים "אללה הוא אכבר" מן הדגל. סדאם הוסיף את המלים לדגל בשנות ה-80.

עוד טענה היא שהדגל שונה במובהק מכל שאר דגלי ערב, בהם נעשה שימוש בצבעים אדום (לאומיות ערבית), ירוק ושחור (איסלאם). עיראקים רבים רוצים דווקא להדגיש את היותם חלק מן המרחב הערבי, וזאת בניגוד לגישת הקואליציה, השואפת להדגיש את היותה של עיראק הדמוקרטית (בשאיפה) תופעה חדשה בעולם הערבי, ולהבהיר את הניתוק מן העבר של סדאם.

לסיום, עיראקים רבים טוענים כי למועצה השלטת, גוף בלתי נבחר שאפילו האמריקאים אינם מרוצים לגמרי מתפקודו, אין סמכות מספקת כדי לבחור סמלים ממלכתיים למדינה. בסוכנות הידיעות איי.פי דווח שאפילו מחמוד עותמן, חבר במועצה השלטת, אומר כי "לדעתי, אסור היה להעביר את הדגל החדש כל עוד אין לנו פרלמנט. יש לנו דברים חשובים יותר לדאוג להם מדגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully