וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאנקי גרופ: רק חברה אחת תתחרה בבזק בשוק התקשורת הפנים ארצית

הארץ

15.4.2001 / 10:31

המיזוג הצפוי בין שלוש חברות הכבלים ייצור ספק תקשורת נוסף, המערער את הצורך ואת ההיגיון הכלכלי בכניסתם של שלושה מתחרים נוספים

הדר חורש

מבין ארבע החברות שהודיעו על כוונתן להתחרות בתחום התקשורת הפנים ארצית, תיוותר רק חברה אחת שתתחרה בבזק ובחברת התקשורת של חברות הכבלים - כך מעריכה חברת הייעוץ העולמית יאנקי גרופ, בסקירה ראשונה המתייחסת גם לשוק התקשורת הישראלי.

יאנקי גרופ, שבסיסה נמצא בארה"ב, עוסקת במחקר וייעוץ בתחום שוק התקשורת העולמי, ומיוצגת בישראל על ידי חברת המחקר והייעוץ פורסייט. עד לפרסום הסקירה בשבוע שעבר, לא התייחסה החברה לשוק התקשורת הישראלי במסגרת הדיווח השוטף ללקוחותיה על ההתפתחויות החשובות בשוק התקשורת העולמי.

בהתייחסות ראשונה למשק הישראלי מדווחת יאנקי גרופ על המכרז לתדרי הגישה האלחוטיים, שנפתח בתחילת אפריל. תדרים אלה מאפשרים לחברות שמבקשות להתחרות בבזק, לחבר את המנויים באמצעות תקשורת אלחוטית. למכרז ניגשו החברות אופק, ברק, סלקום וקווי זהב. הן מתחרות על שלוש חבילות תדרים שמציעה הממשלה, ולכן צפויה אחת החברות להיוותר ללא תדרי גישה אלחוטיים.

"אנו מאמינים שבעקבות תהליכים של מיזוג ורכישה בין המועמדים, ייוותר בסופו של דבר מתחרה בר קיימא יחיד", אומרים האנליסטים. עוד נכתב בסקירה: "קווי הטלפון הנייחים בשוק הישראלי מתאפיינים בחדירה של כ-100%, והרשתות הדיגיטליות מציעות מגוון גדול של שירותים במחיר נמוך יחסית. הצורך בשלושה מתחרים חדשים בתחום התקשורת הפנים ארצית מוטל לכן בספק. המיזוג הצפוי בין שלוש חברות הכבלים ייצור ספק תקשורת נוסף, המערער את הצורך ואת ההיגיון הכלכלי בכניסתם של שלושה מתחרים נוספים.

"גורם נוסף המשמיט את הבסיס הכלכלי לקיומן של שלוש (או ארבע) חברות תקשורת נוספות, הוא ההשקעה הגדולה הנדרשת מכל חברה שמבקשת להקים רשת משלה - כ-500 מיליון דולר - סכום שיהיה קשה מאוד לגייס לנוכח המשבר בשוק ההון".

משרד התקשורת עדיין לא קבע מועד לקיומם של המכרזים, ולפי ההערכות הם יתקיימו במאי-יוני. חברת אופק מקבוצת יורוקום, שעמדה בדרישותיה של ועדת המכרזים, היא החברה היחידה עד כה שקיבלה רישיון להפעלת מערכת תקשורת פנים ארצית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully