וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקלה חשמלית גרמה לפיצוץ הרכבת בקוריאה

רויטרס

23.4.2004 / 16:44

ניצוץ חשמלי גרם לפיצוץ קרונות שהכילו חומר נפץ לבנייה. לפחות 150 נהרגו באזור תחנת הרכבת. בדרום קוריאה מצאו קשר ואחריות עקיפה למעבר רכבת הנשיא ז'ונג איל בתחנה

אסון הרכבת בצפון קוריאה אתמול אירע כנראה כתוצאה מפיצוץ חומר נפץ שהיה באחד הקרונות ונועד לכריית תעלת השקיה. גורמים בממשל בפיונגיאנג הסבירו לנציגי ארגוני הסיוע במדינה כי הפיצוץ, שיוחס בתחילה להתנגשות בין רכבות בעיר ריונגצ'ו, נבע מתקלה חשמלית שגרמה לפיצוץ חומר הנפץ. מניין הנפגעים עומד על לפחות 150 הרוגים ומעל 1,000 פצועים. מאות בתים נהרסו מעוצמת הפיצוץ.

נציגת אחד מארגוני הסעד, האירית אן אומהוני, סיפרה כי גורמים בממשלה המקומית הסבירו לה כי עובדי רכבת ניסו להעביר את הקרונות שהכילו את חומר הנפץ כדי לחברם לרכבת אחרת שעמדה בתחנה. במהלך הפעולה פגע כנראה אחד הקרונות בכבלים חשמליים והניצוץ שנוצר גרם לפיצוץ חומר הנפץ. סוכנות הידיעות של דרום קוריאה דיווחה כי מהתחנה ומהאזור סביבה נותרו רק תילי אפר. גם סוכנות ידיעות יפנית דיווחה כי הפיצוץ נבע מ"תקלה חשמלית".

שר האיחוד הדרום קוריאני, ז'יאנג סה יון, העריך כי ממדי האסון גדולים בהרבה ממה שדיווחה המדינה הקומוניסטית השכנה. הוא העריך כי מדובר באמת בתאונה אך ייחס את הסיבה לה לעובדה שהרכבת של שליט הצפון, קים ז'ונג איל, עברה במקום זמן קצר לפני כן. לדבריו, הקרונות הוזזו בתחנה אחרי שהמסילה פונתה כדי לאפשר לרכבת של קים לעבור, והתאונה אירעה כשהוחזרו למסילה העיקרית.

מניין הנפגעים באסון עדיין לוטה באפלה, האופיינית לצפון קוריאה. מוקדם יותר סיפר דובר המשלחת האזורית של הצלב האדום כי מספר ההרוגים הוא יותר מ-50 ומספר הפצועים עומד על לפחות 1,200. ההערכות הראשוניות אתמול דיברו על כ-3,000 נפגעים. שלטונות צפון קוריאה הודו רק הבוקר בפני הנציגויות הדיפולמטיות בתחומה כי בכלל אירעה תאונת רכבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully