וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא סומכים על צה"ל: חיילי סדיר ומילואים קונים שכפ"צים באופן פרטי

14.4.2001 / 11:45

הסיבה: צה"ל לא מספק ציוד מתאים לפיגועי הירי והמטענים ביש"ע; הורים קונים שכפ"צים לבניהם ומילואימניקים משכירים אותם לתקופת השירות; וילנאי: חובת המדינה להגן על המשרתים בשמה

אזרחים וחיילי סדיר ומילואים קונים שכפ"צים באופן פרטי על מנת להגן על חייהם. עם התגברות פיגועי הירי בכבישי יש"ע החלו תושבי השטחים לדאוג בעצמם למיגונם האישי והם אינם סומכים עוד על צה"ל. הפרטים נחשפו היום בקול ישראל.

בין הקונים גם הורים לחיילים המשרתים בסדיר, הטוענים: "צה"ל לא מספק שכפ"צים וציוד מתאים לילדינו". אליהם מצטרפים חיילי המילואים שאמרו, "אם ההבדל בין לחזור בשלום לבין לחזור בארון הוא כמה אלפי דולרים, אנחנו נשלם ונגן על עצמנו".

מיכאל כהן, מנכ"ל "מופת עציון" המייצר את השכפ"צים והמשמש גם כמדען הראשי של המפעל, אומר היום בראיון לקול ישראל כי אלה הקונים את השכפ"צים הם בעיקר תושבי יש"ע וחברות שעובדות בשטחים. לדבריו שכפץ כזה עולה כ-1200 דולר. כהן מספר כי לאחרונה החלו גם הורים לחיילים סדירים לקנות שכפ"צים עבור ילדיהם. "בא אלי בחור מראש צורים וקנה אפוד ב-1300 דולר עבר שלו. הוא אמר לי יש לי בן המשרת ביחידה קרבית , אין להם מספיק אפודים ואני רוצה לשמור על חייו", סיפר והוסיף, "יש אנשים שממגנים מכוניות נגד ירי בעלות של כ-50 אלף דולר למכונית".

השכפ"ץ הקרמי, הבנוי מחומרים מרוכבים, נותן תשובה לרוב הקליעים. השכפ"צים שצה"ל קונה עומדים מול תחמושת חזקה במיוחד, למעט ירי מקלעים, מספר כהן. "אנחנו מוכרים הרבה מן התוצרת שלנו לצה"ל, אולם לאחרונה החלו גם אזרחים לקנות מאתנו שכפ"צים. כל יום מגיעים אלי הורים וקונים ציוד עבור ילדיהם. מגיעים גם הרבה מילואימניקים, הם קונים שכפ"צים לעצמם לפני יציאתם לשירות מילואים. עכשיו גם יש אופנה חדשה: אנשים מתקשרים ושואלים אם ניתן להשכיר שכפ"ץ לתקופת המילואים. "אני רואה עליה מתמדת בביקוש", מספר כהן.

כהן מספר כי לאור הדרישה החלו במפעל לייצר גם שכפ"צים עבור ילדים קטנים ותינוקות. "לא מזמן הגיע אב וסיפר כי הוא רוצה למגן את כיסא התינוק שלו במכונית", אמר. לדבריו שכפ"ץ קרמי כזה לא נותן מענה כמו מכונית ממוגנת לירי, אבל זהו פתרון טוב. "לאחרונה התחלנו לייצר גם קסדות ממוגנות ירי, ואזרחים רוכשים גם אותן", סיפר כהן.

השכפ"ץ הקרמי מורכב מלוחות קרמיים המשובצים בתוכו ושתפקידם לעצור את הקליעים. הלוחות ממקומים בעיקר באזור החזה. הסיבה היא ששכפ"ץ כזה הוא כבד מאוד ומסורבל, ולכן מקשה על תנועת הלוחם. השבוע פורסם כי המתנחלים יקבלו כ-2000 שכפצים בזמן הקרוב ובמימון המדינה, במטרה לשמור על חייהם בדרכי יש"ע. לדבריכהן גם הצבא רוכש באחרונה שכפ"צים בכמות מוגברת.

השר מתן וילנאי אמר היום בתגובה על הפירסומים כי אסור להגיע למצב בו אנשים רוכשים ציוד פרטי כדי למגן עצמם לקראת המילואים, על הצבא לתת לכך מענה. "זו חובת המדינה להגן על המשרתים בשמה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully