וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר באוצר: קמפיין הכבלים נגד הממשלה - "ציני וזורה חול בעיני הציבור"

1.3.2000 / 17:28

הממונה על התקציבים במשרד: חברות הכבלים פוגעות בצרכנים ואינן עומדות בהתחייבויותיהן

הממונה על התקציבים במשרד האוצר אמר היום כי קמפיין חברות הכבלים כנגד משרד האוצר הינו "ציני ונועד לזרות חול בעיני הציבור".
חברות הכבלים יצאו לאחרונה בקמפיין פירסומי לפיו הן מוכנות לתחרות מול בזק ומתחייבות להפעיל תקשורת פס רחב תוך חודש מקבלת הרשיון לעשות זאת. בקמפיין הן מתרות בפני הממשלה כי אי פתיחת השוק לתחרות פוגע במשק וגורם להפסדים רבים.
דוד מילגרום אמר כי במשך כעשור חברות הכבלים ניצלו את המונופול שלהם בתחום ופגעו בצרכנים.
מילגרום ציין כי דמי המנוי החודשיים שגובות חברות הכבלים בישראל הינם מהגבוהים בעולם, ולעומת זאת החברות לא עמדו במחוייבויות שהיו צריכות לבצע כגון פריסת תשתית לפריפריה, מתן אפשרות לציבור לבחור "חבילות" ערוצים במחיר נמוך יותר, והפקות ישראליות מקוריות. "חברות הכבלים 'מגלגלות עיניים' ומנסות לשכנע את הציבור כי הן רוצות אך ורק בטובתו, בעוד שכוונתן רק להפעיל לחץ ערב החלטת היועץ המשפטי לממשלה על הארכת זכיונות חברות הכבלים", נמסר בהודעת מילגרום לעיתונות.
משרד האוצר העביר ליועץ המשפטי לממשלה חוות דעת משפטית, על פיה הארכת זכיונות חברות הכבלים כפי שמבוקש על ידם, אינה עולה בקנה אחד עם החוק והדבר מהווה חלוקה בלתי מוצדקת של נכס השייך לכלל הציבור.
משרד האוצר הדגיש כי אינו מתנגד לתחרות בתחום האינטרנט רחב הפס, לרבות שילוב תשתית הטלוויזיה בכבלים בתחרות זאת, אולם לא בדרך של חלוקת הטבה בלתי מוצדקת בהיקף של מיליארדי שקלים לחברות הכבלים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully