וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רענן כהן: משרד הביטחון אשם בנטל המילואים

לירון מרוז

11.4.2001 / 18:02

לטענת השר, משרד הביטחון מעדיף לגייס פחות אנשים בכדי לחסוך; את הכסף הנותר הוא מעביר לצרכים אחרים של המשרד; מתכוון לדרוש להקצות 10 אחוז מהכסף שנחסך לתגמול חיילי המילואים

השר רענן כהן טוען, כי משרד הביטחון הוא האשם העיקרי בעומס המילואים המוטל על קבוצה מצומצמת של אנשים באוכלוסיה. לדבריו של השר, מאז שהתשלום עבור ימי המילואים הועבר מהביטוח הלאומי למשרד הביטחון, נעשים מאמצים גדולים על מנת לקצץ ככל האפשר בתשלומים. במסגרת המאמצים הללו, ניצל המשרד בשנה שעברה רק 3.8 ימי מילואים מתוך עשרת מיליון הימים שהוקצו לו. שאר הכסף, לטענת כהן, נוצל לעניינים אחרים.

על פי הסברי השר, למשרד הביטחון משתלם לעיתים להאריך במספר ימים את שירות המילואים של חיילים מאשר לגייס אחרים שיעשו זאת במקומם. כל גיוס לצורך תעסוקה מבצעית דורש מספר ימי אימון ולכן עדיף לחסוך בכך. "דרישת משרד הביטחון להעלות את מכסת ימי המילואים השנתית נועדה להמשיך ולפגוע באותה קבוצה מצומצמת כדי לצבור את הכספים ולשלבם בתקציב הכללי של צה"ל. אני מקווה שהדבר אינו נעשה במתכוון", אומר השר.

כהן מתכוון להביא לחקיקה ממשלתית שתקבע שלפחות 10 אחוז מכספי החיסכון שמשלשל משרד הביטחון לכיסו, יופנו לתגמול מיוחד של משרתי מילואים הנושאים בנטל.

שר הביטחון נפגש עם נציגי הסטודנטים

גורם צבאי בכיר אמר היום כי "החוק שאמור להיטיב עם אנשי המילואים תקוע, זאת משום שחברי כנסת רבים לא שירתו בצבא וקשה להם להבין את צרכיו". לדבריו לו היו החרדים מתגייסים זה היה מוריד את הנטל מאנשי המילואים.

שר הביטחון נפגש לפני הצהריים עם התאחדות הסטודנטים כדי לדון בתביעותיהם להעניק לסטודנטים המשרתים במילואים הקלות באונברסיטאות. בנימין בן אליעזר אמר בגלי צה"ל כי אין חלוקה שוווה בנטל המילואים ויש לתקן את העוול על ידי פיצוי הולם או הקלות של האונברסיטאות לאנשי המילואים בתחום הלימודים.

במקביל מתכוון שר הביטחון לבקש לבקש מהממשלה לאשר הוראת שעה מיוחדת שתאפשר לצה"ל לגייס אנשי מילואים, וזאת בניגוד להקלות שמעניק חוק המילואים החדש. החוק שעבר לפני שלושה חודשים קובע כי מספר ימי המילואים שנועדו לתעסוקה מבצעית ולאימונים יעמוד על לא יותר מ-30 יום. עוד נקבע, כי לא ניתן לגייס מילואימניקים מעל גיל 41 לתעסוקה מבצעית בשטחים.

במערכת הביטחון מנסים להקל את בליעת הגלולה המרה על ידי מתן הטבות למילואימניקים. ההצעה היא לתת להם נקודות זיכוי מס, והעדפות במכרזים של מנהל מקרקעי ישראל וחיוב של האוניברסיטאות לאפשר למילואימניקים להיבחן במועדים מיוחדים.

באוהל המחאה, שהקימו מילואימניקים אתמול ברכבת צפון בתל אביב, נמשכת הפעילות גם היום. הנוכחים מוחים על חלוקת הנטל הלא הוגנת, לדעתם, שקיימת במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully