וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון: לא נוותר על ירושלים ורמת הגולן גם בהסכם שלום

11.4.2001 / 11:51

אין בכוונתו לפנות התנחלויות, גם לא במסגרת של הסכם אי-לוחמה; על הכרזה חד צדדית פלסטינית אמר: נבצע שורה של צעדים כדי להחזיק באזורים הללו; את ירדן הוא לא רואה כפלסטין

ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר היום כי אין בכוונתו לפנות התנחלויות, גם לא במסגרת של הסכם אי-לוחמה. את הראיון העניק שרון לעיתון "הארץ" והוא יפורסם במלואו בסוף השבוע.

"אינני רואה סיבה לפנות יישובים בהם אנו יושבים שנים רבות ואם ממילא יהיה שלום אין מניעה שנמשיך לשבת בהם", אמר שרון. לדעתו ליישובים היהודים בשטחים חשיבות כפולה: היסטורית ואסטרטגית. לדברי ראש הממשלה לא ניתן לוותר על אקוויפר ההר, המספק שליש מהמים של ישראל, וכן לא ניתן לוותר על אזור החיץ בבקעת הירדן. לדבריו לא במקרה הוקמו באזור יישובים יהודים. "הם שומרים על ערש היוולדו של העם היהודי ומעניקים לו עומק אסטרטגי", אמר שרון.

בנוגע לאופיו של הסדר עתידי בירושלים אמר שרון כי "אין לנו זכות לוותר בירושלים". ראש הממשלה ציין כי במקרה של הסכם עם סוריה לא נרד מהגולן. לדבריו נסיגה מהגולן או מהבקעה מהווה סכנת קיום ממשית. כשנשאל כיצד יגיב על הכרזה חד-צדדית של יאסר ערפאת על הקמת מדינה פלסטינית, אמר שרון, כי זו תהיה טעות חמורה מצידו. "גם לי וגם לממשלות קודמות יש עמדה ברורה בנושא - נבצע שורה של צעדים חיוניים כדי להחזיק באזורים הללו", אמר שרון.

ראש הממשלה הדגיש כי במקרה כזה תספח ממשלת ישראל בראשותו התנחלויות ואזורי ביטחון. לדבריו הוא מאמין שיש לעשות כל מאמץ כדי להגיע לפתרון הסכסוך, אך מבלי לסכן את ישראל. "אני לא מאמין שניתן לסיים בקפיצה אחת סכסוך בן 120 ושנה", אמר שרון.

ראש הממשלה הדגיש כי לא שינה מאז נבחר את השקפותיו, אולם כעת הוא לא רואה את ירדן כפלסטין, וזאת מפני "שנוצרה עובדה, אף פעם לא התכוונתי שיהיו שתי מדינות פלסטיניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully