וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל הדיון בהצעת החוק על משאל העם

1.3.2000 / 7:07

השר רמון מעריך כי ההצעה תעבור את הקריאה הטרומית; יהדות התורה תתמוך אף היא בהצעה

הכנסת החלה לדון בהצעת החוק של ח"כ סילבן שלום (ליכוד) על משאל העם בנוגע לנסיגה מרמת הגולן.
השר חיים רמון מעריך כי ההצעה תעבור בקריאה טרומית אחרי שבנוסף לש"ס, המפד"ל וישראל בעלייה הודיעו חברי הכנסת של יהדות התורה כי יתמכו אף הם בהצעה. למרות זאת, אומר רמון כי ההצעה לא תצליח לעבור אישור סופי.
שר המשפטים יוסי ביילין יהיה המשיב מטעם הקואליציה להצעתו של סילבן שלום. ביילין אמר הבוקר כי מדובר בהצעה גזענית שנועדה לקפח את ערביי ישראל.
ראש הממשלה אהוד ברק לא הצליח אמש במאמציו לשכנע את מפלגות ש"ס, המפד"ל וישראל בעלייה, החברות בקואליציה, להצביע נגד הצעת החוק והממשלה עומדת בפני משבר קואליציוני, החמור ביותר מאז הוקמה במאי 99'.
מלשכת ראש הממשלה נמסר כי ברק לא ישנה לעת עתה את מבנה הקואליציה אך לאחר העברת משאל העם לא יהסס ראש הממשלה לעשות שינויים כי לא יתכן שיצטרך להילחם עם תנועות בתוך הקואליציה.
בקואליציה ובאופוזיציה הציגו אתמול תסריטים לפיהם כל צד טוען לניצחונו. הליכוד חישב ומצא שיש לו 61 תומכים ואילו ישראל אחת חישבה ומצאה כי יש לה 60 תומכים ללא קולות ש"ס, שבישראל אחת מאמינים כי חברי הכנסת שלה יפצלו קולותיהם.

בש"ס החליטו כבר, בהוראת הרב עובדיה יוסף, כי יצביעו בעד הצעת החוק ואמרו כי הם מנצלים את ההצבעה על מנת "לסגור חשבונות" עם ברק על טיפולו במערכת החינוך התורנית של ש"ס.
"ברק ישלם היום את המחיר על כך שהניח ליוסי שריד להתעלל בנו מאז שהוקמה הקואליציה הזו. סילבן שלום יעביר את ההצעה שלו רק עם תמיכתנו" אמר בכיר בש"ס.

ההערכה היא כי ש"ס משתמשת בנושא המדיני כאמצעי לחץ להשגת מטרותיה, כמו מתן סמכויות לסגן שר החינוך, משולם נהרי. ישנו סיכוי כי ברק יכריז על ההצבעה כהצבעת אי אמון, אך במצב זה הוא עלול לדחוק את המפד"ל וישראל בעליה אל מחוץ לקואליציה. השר חיים רמון הזהיר את סיעות הקואליציה כי מי שיתמוך בחוק "שובר את הכלים", אולם נראה כי המפד"ל וישראל בעליה נחושות להצביע בעד.
על פי ההצעה יידרש רוב מיוחס של יותר ממחצית בעלי זכות הבחירה, כדי לאשר נסיגה מרמת הגולן במשאל עם. שלום, שהציע את הצעת החוק אמר שהסיכויים שהחוק יעבור הינם מצויינים. "הממשלה הגיעה למסקנה שיש רוב בכנסת להצעת החוק" אמר שלום והבטיח כי "יהיו הפתעות".
בכינוס מומחים שנערך אמש בכנסת אמרו משפטנים כי ההצעה אינה חוקית ומהווה פגיעה בערכי הדמוקרטיה. הטענה היא כי החוק נועד לעקוף את תמיכתם של ערביי ישראל בהסכם.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully