וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המילואימניקים מתגייסים ל"מחנה הפראיירים"

10.4.2001 / 7:06

ידרשו להפסיק את "היחס המשפיל כלפי חיילים ואנשי מילואים"; המחנה יוקם היום בתחנת רכבת צפון בתל אביב; שר הביטחון מבקש לאשר הוראת שעה שתאפשר להגדיל את מספר ימי המילואים ל-40

"מחנה הפראיירים" של תנועת התעוררות יוקם הבוקר בתחנת רכבת צפון בתל אביב. למחנה צפויים להגיע מילואימניקים מכל רחבי הארץ. המפגינים ידרשו להפסיק את "היחס המשפיל כלפי מגש הכסף של מדינת ישראל: החיילים ואנשי המילואים". בנוסף ידרשו אנשי המילואים לקבל הטבות ותגמולים.

"מעריב" מפרסם, כי ל"אוהל הפראיירים" צפויים להגיע בין היתר גם ראשי השב"כ לשעבר, עמי אילון וכרמי גילון, הרמטכ"ל לשעבר, אמנון ליפקין שחק, וכן שרים, חברי כנסת ואמנים שונים. המחנה המאולתר יפעל עד יום חמישי.

במקביל, שר הביטחון, בנימין בן אליעזר, מתכוון לבקש מהממשלה לאשר הוראת שעה מיוחדת שתאפשר לצה"ל לגייס אנשי מילואים, וזאת בניגוד להקלות שמעניק חוק המילואים החדש. החוק שעבר לפני שלושה חודשים קובע כי מספר ימי המילואים שנועדו לתעסוקה מבצעית ולאימונים יעמוד על לא יותר מ-30 יום. עוד נקבע, כי לא ניתן לגייס מילואימניקים מעל גיל 41 לתעסוקה מבצעית בשטחים.

אולם גורמים בצה"ל אמרו ל"ידועות אחרונות" כי החוק "לא מאפשר לעמוד בנטל המשימות". בצה"ל גיבשו הצעה, שתוצג לממשלה על ידי בן אליעזר, על פיה יותר לצה"ל לגייס אנשי מילואים ל-40 ימים, בנוסף לששת הימים החד יומיים שנותנים המילואימניקים. כמו כן, יבוטל הסעיף הקובע כי מילואימניקים מעל גיל 41 לא משרתים בתעסוקה מבצעית בשטחים. הוראת השעה אמורה להישאר בתוקף רק בשנת 2001.

במערכת הביטחון מנסים להקל את בליעת הגלולה המרה על ידי מתן הטבות למילואימניקים. ההצעה היא לתת להם נקודות זיכוי מס, והעדפות במכרזים של מנהל מקרקעי ישראל וחיוב של האוניברסיטאות לאפשר למילואימניקים להיבחן במועדים מיוחדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully